lauantai 17. joulukuuta 2016

Päivä nro 39

Oon helisemässä tuon neidin kanssa. Omasta mielestään se ei ole enää yhtään kipeä. Mikä ihmeen toipilas? Kiki ei ainakaan ole sellainen. Jos siltä kysytään. 

Aamulla se teki semmosen kettuhyppyä muistuttavan yhdelle vinkulelulleen. Lähti muuten iso osa leluista pois lattialta. Olen niitä siis sille antanut kun se on osannut nätisti leikkiä eli maata ja purra/vinguttaa niitä. Mutta lelulle syöksymiset pitäisi olla pannassa. Toisaalta se on ehtinyt tässä toipilasajallaan myös syöksyä samankaltaisella tappoasenteella esim mun villasukkien luo ja varmaan johonkin muuallekin. 

Sitten se on myös hillitön varas. Se varastaa taskuista nenäliinat ja repii pikkupalasiksi. Varastaa myös ulkotakin taskusta hanskat ja haluaisi leikkiä niillä hanskoilla. 

Jotain pikkureenejähän me tehdään, mutta ne ei pikkuenergialaitosta tunnu väsyttävän. Mun ei kannata opettaa sille sellaisia asioita mitkä liittyvät esim tokoon tms jota tulevaisuudessa ehkä tehdään. Koska mä en voi vaatia siltä nyt jotain kropan käyttöjuttuja. Jotka saattavat rasittaa koiraa. Tai se oppii huonon tavan tehdä sen takia että varoo kipeetä jalkaansa. 

Aamulenkkinä tehtiin uus juttu. Siis toipilasaikana. Mentiin lähimetsän läpi ja sieltä sitten lähipyörätietä kotikadulle ja kotiin. Kiki jaksoi ihan hyvin ja siitä oli ilmeisen kivaa haistella välillä eri jälkiä kuin missä oon viime aikoina sen kanssa pyörinyt. Tuolla lenkillä se ei kakannut, koska se herätti mut joskus kuuden aikaan käyttämään itseään ulkona ja pissas ja kakkas tosiaan silloin.

edit. 21:35

Alkupäivästä käytin Kikiä kertaalleen takapihalla pissalla. Sitten lähettiin käymaan kaupoissa. Koirat tiepissatuksen kautta autoon - Kiki normaaliin tyyliin häkkiin peräkonttiin ja Nemi vapaasti takapenkille. Kun tultiin takaisin niin käytin Kikin pikkupäiväkotilenkillä; pissaili muttei kakannut.
Muutaman tunnin päästä koirat saivat iltaruokansa ja käytettiin niitä aamutyylein lenkillä (ainiin, aamulenkillä Nemi oli päässyt taas irtihumppailemaan joen likelle. ja tuolla iltalenkillä se oli ollut lähimettässä irti). Noilla lenkeillä kumpikin koira kakkasi.
Jonku verran tuon jälkeen teetätytin koirilla jotain temppusia ja Kikille sen jumpat. Plus rauhoittumisreeni (meni hyvin). Sitten Kiki on myös illan aikana käynyt kertaalleen takapihalla pissalla. Äskön kun katsottiin leffaa niin mä pidin Kikille luuta jota se söi/puri antaumuksella. Jos päästin luusta irti niin koira tyyräs se mulle takaisin.

Pihalla on nollakeli. Tympeetä. Toivottavasti ei mene loskaiseksi.

Kolme yötä kontrollikuvien ottoon. Huihui. 

Ei kommentteja: