torstai 7. elokuuta 2008

Jotain pientä



Eilen, ennen kuin läksin Merrin kanssa Haukkikselle vietin pientä laatuaikaa Nemin kanssa takapihalla. Kahdella teemalla: nopea istuminen ja takaahyppy.

Istumista treenittiin kasalla namipaloja (lauantaimakkaraa), hyvin pian Nemi oivalsi tämän leikin ja istuminen oli kyllä varsin nopeaa. Ehkä se siitä... joskus.
Otimme myös muutamia perusasentoja ja koitin sanoa koiralle "seuraa" ilman että lähtisin itse liikkeelle (joskus olen opettanut sille sitä niin, että se seuraisi jalkaa (eikä käskysanaa, tästä oli viimeksi treeneissä puhetta että milloin sanon käskyn ja milloin varsinaisesti pitäisi tapahtua..esim se liikkeelle lähtö) mikä ei välttämättä ole hyvä juttu. Nemi ei aivan tajunnut, että sitä pitäisi edelleen istua paikallaan. Muutamia onnistumisiakin onneksi koettiin.

Sitten se takaahyppely. Mittailin suurin piirtein sen seittemän metriä.. on se vain pitkämatka. Tuolla mun epähyppyesteellä tulee vähän kummia hyppyjä - ja näkee selvästi että Nemi hyppää just sinne/sieltä mistä/miten näytän..  Niin, ei toi koira vielä seittemästä metristä lähde taakse hyppelemään. Sellainen neljä metriä menee ihan kohtuudella. Jos seittemää yrittää nii se vaan huutaa mulle ja loppujen lopuksi huomaan vieväni koiran melko lähelle estettä. Pitäisi varmaan kokeilla jollain ei agiesteellä, metsässä ei voi aloittaa kokeilua (olen kyllä talvella yrittänyt) koska homma menee ihan käsille eikä koiralla ole hajuakaan mitä ajan takaa. Eli ehkä joku lipputanko tms olisi parempi jotta ei olisi liikaa muita virikkeitä ja vaihtoehtoja miettiä "mitä ihmettä se Kaisa nyt haluaa mun tekevän"

Ei kommentteja: