keskiviikko 4. toukokuuta 2016

Aina vain ahneempi

Jos luulin, että Merri on ahne. Niin sitten saatiin Nemi, jota jotkut kaverit kutsuivat joskus mustaksi jätesäkiksi :D se kun syö mitä vaan. Mutta sitten taloon tuli Kiki :o joka sai tänään ensimmäisen erän 10-viikkosmatolääkekuuristaan. Sahattiin lääke tänään sopiviin osiin (kolmeneljäsosa tablettia kolmena peräkkäisenä päivänä), tämän päivän annoksesta tuli kaksi palasta (ja muruja aamuruuan sekaan). Se höpsöahne koira söi ne lääkkeet kuin namit, ja vielä rouskutti menemään. Eikä nämä olleet edes mitään maksanmakuisia purutabletteja vaan semmosia buranan näköisiä kovia pötkölääkkeitä (matolääkemerkki taitaa olla Axilur).

Otin tänään yhdelle takapihalla hengauskerroista noutokapulan mukaan. Nemi oli tohkeissaan :o Tein sen kanssa muutaman pertsailun kapulan kanssa (annoin kapulan koiralle joka pyyläs sen kanssa mun viekkuun, nyt tuli hienosti viereen eikä jonnekin muualle).

Sitten tein pari "reeniä" kapulan kanssa Kikin kanssa. Se oli ihan intona siihen. Ote oli luja ("mun" "mää puren tätä nyt"), ei kuitenkaan veulannut (ei ollu sillä niin kauaa että ois ehtiny). Tehtiin muutama toisto ja lopetin kun koiralla viel oli himo kapulaan. Pitäisi katsoa jotain videoita miten pennulle opetetaan kapula juttuja :)

Tänään on oltu aika paljon pihalla. Ensin taas aamulla oisko ollu puol kuudelta aamupissa- & kakka. Sitten seittemän kahdeksan aikaan aamuruuan jälkeinen lenkki. Sitten tuhannen monta takapihalla hengailua (ja vähän etupihallakin kun haravoin sielläkin). Sitten käytiin päivälenkillä (kiki kakkas, nemi söi kaikenlaista). Sitten oltiin hetki sisällä ja mä luulin, että pentu nukahtas. Kissanviikset. Mentiin taas takapihalle. Kiki ois halunnut namit mun taskusta ja roikku mun hihassa ja millon missäkin. Oltiin pihalla aika kauan, Kiki touhus kaikenlaista - tai yritti purra mua. Kyllästyin, tultiin sisälle, ja se pissas lattialle. Siivosin pissan ja koira vihdoinkin nukahti.
Mutta nytpä se on jo herännyt ja syö jotain lelua (pitänee lähteä tarkistamaan onko jossain pissa...)

edit. tarttis saada pennun hampaat iskemään usiammin johonkin muualle kuin mun käsiin
(tuli huono kuva, mutta otinpa kuitenkin. puhdistin kädestä veren jollain lääkeaineella ja laitoin laastarin)

 

Ei kommentteja: