maanantai 17. elokuuta 2009

16.08.09 - Okk ykkösten hyppäri


Sunnuntaiksi olin varannut itselleni -ja koirille- ohjelmistoon agiliitoa. Koko päivän verran. Eli molemmille kaksi rataa. Päivä alkoi anivarhain. Kasin pintaan olin Haukkiksella Yllättynyt

Tässäpä harhamo siitä miten suurinpiirtein muistelen ykkösten hyppärin menneen:

Mitä ihmettä tuollaisella radalla tekee? Ihan karmea aloitus...

Noh, pähkäsin aikani aloittaakko pituuden vierestä vai takaa. Kumpikohan olisi ollut järkevämpi? Noh en uskaltanut kuitenkaan mennä pituuden taakse - epäilin oisinko siitä kuitenkaan osannut ohjata koiraa?? Eli siispä pituuden viereltä koira liikkeelle, minä mokoma jännitin sitä renkulaa - ihan suotta. Koira tulee sen hyvin ja minä sitten tekemään valssia, myöhässä. Se mikä aina Nemin kanssa ei onnistu, onnistu kuitenkin nyt, eli kun kehotan ja tässätän niin se tulee käteen ja saan sen hypylle ja pujotteluun!!!
Koira pujottelee hyvin, seuraava hyppykin ok. Mutta sitten mä olen vielä siinä edellisessä tilanteessa (ihmettelemässä miten onnistuin siinä sikavaikeessa alussa missä niin moni  teki hylsyjä (koirat menivät joko suoraan pituudelta putkeen tai viimeistään ennen pujoa siihen toiseen putkeen) - ja siis vielä vauhdilla). Koiralla tosiaan riitti jalkoja massun alla... Ja käskyä ei varmaan kuulu, tai ohjausta. Ja tulee kielto hypyltä. Saan koiran hypylle ja putkeen, mutta olen edelleen nukuksissa. Ja Nemi liitäää...... putkesta vauhdilla pituuden yli. Joku ei sitten vinkannut koiralleen, ajoissa, että pitäs kääntyä. Noh, mitäs pienistä Nauru

Huikkaan koiran matkaani, ja loppurata rallatellaankin puhtaasti maaliin. Niin kuin siis että niin SIISTIÄ!! ja kivvaa. ja koirakin oli niin mähevänä että!

Ei kommentteja: