torstai 25. syyskuuta 2008

Pientä


Tiistaiaamuna kävin koirien & Pirkon + Nucan kanssa Haukkiksella.

Otin pari pujottelua molempien kanssa ja tällaista:


eli pussista suoraan jatkoa eteenpäin hypylle, palkalle ja putkesta suoraan jatkoa hypyn kautta palkalle. Lisäksi lähetin Nemin putkeen, ja sieltä pussin kautta eteenpäin, hyvin onnistui sekin, varsinkin sitten kun ohjaaja piti enemmän ääntä koiralle sen ollessa putkessa...
Lisäksi otin Nemille paikaltaan hypylle lähetystä (about 5 metristä) ja niin, että käskytyksellä ja käden näytöllä se hyppäsi samalla vauhdilla tuon toisenkin hypyn. Tätä otettiin ns molemmin puolin, eli kummallakin kädellä.

Ja sitten puomia, yksittäisenä. Ekalla kerralla koira stoppasi kokonaan kontaktille (eli ei etujalat maassa). Siitä palkka ja uusiksi, tällä kertaa muistin kannustaa/kehua koiraa ja muutos oli silminnähden havaittava: vauhdikkaampaa menoa, parempi pysähtyminen ja tassut oikeassa osoitteessa! Tämä vielä kerran uusiksi, taas yhtä hienolla suorituksella, ja sitten asia hautumaan (en oikein tiedä montako toistoa kannattaa samassa sessiossa ottaa).

Lopuksi vielä a:lle. Ensin pysähtyi hyvin, mutta kun kiljahdus-kehuin niin lähti liikkeelle. Sitten uusiksi, ja Nemi kyl pysähtyi ja pysyi, mutta tuli tehtyä havainto, että a:lla en voi (vielä) liikkua niin paljon siis etäämmäksi esteeltä kuin puomilla. Ja tästä syypäänä olen itse, sillä a:lla olen harkannut paljon yksikseni... jolloin olen helposti jäänyt a:n sivulle hihnan kanssa - siinä stoppi vaiheessa. Sen jälkeen kun koira käskyllä on ollut paikallaan olen kyllä liikkunut eri paikoissa.. Puomia taas on harkattu niin että en ole itse pitänyt hihnasta, joten olen ollut vapaampi itse liikkumaan missä sattuu - joten Nemi on siihen jo paremmin tottunut. Toinen juttu mikä a:lla on, on se, että koira on aika laidassa sitä estettä - sillä mun puolella. Onneksi pysyy kuitenkin esteellä.


Ei kommentteja: