sunnuntai 21. huhtikuuta 2019

Roolijako

Kuka teidän laumassa hoitaa minkäkin (koiriin/eläimiin) liittyvän asian?

Koiranhankinta mietittiin yhdessä, rotuvalinta tehtiin yhdessä. Mistä pentu, eli miltä kasvattajalta, mistä yhdistelmästä jne niin sen "työn" olen tehnyt pääasiassa minä - toki asioista on keskusteltu kotona/yhdessä. Pentuja on käyty katsomassa yhdessä.

Arki ja perusrutiinit

Arkena Eetu käyttää koirat aamulla lenkillä. Jos minulla on etätyöpäivä niin pääsääntöisesti minä lenkitän koirat (mahdollisesti myös treenaillaan jotain ennen kuin alan tekeen töitä). Muutoin koiralenkit menevät varmaan aika tasan, joitain lenkkejä käytetään yhdessä (esim viikonloppuisin), arkena iltalekit käytän yleensä minä (toki poikkeuksiakin on). Minä pesen koirien tassut (silloin kun on tarvis, kurakeliajat), minä pesen koirat silloin kun siihen on tarvetta (kerran pari vuodessa jossei jotain muuta erityistä tarvetta lisäpesulle). Minä ruokin koirat (pl ne kerrat kun en ole kotona) ja harjaan koirat, mutta sitä vastoin Eetu leikkaa koirien kynnet (sitä en ole tehnyt ikinä itse - en tohdi kun kädet tärisevät, ja käsien tärinä lisääntyy jos olen epävarma/jännitän).

Harrastukset

Minä treenailen koirien kanssa ja kisaan (jos kisaan). Näyttelyissä Eetu esittää koirat, jos on mukana. Minä menen kehään vain jos on pakko/tarvis (tyyliin pn-kehä). Minä keskityn näyttelyissä stressaamiseen/jännittämiseen ;-) (ja koirien kampailuun, pissatukseen jne) Näyttelyilmot yms hoitaa allekirjoittanut. Juoksulenkeille Kiki pääsee Eetun kanssa.

Huolto

Minä käytän koirat rokotuksilla yms eläinlääkärikäynneillä. Jos on isompia juttuja niin sitten molemmat ovat mukana. Minä käytän koirat hieronnoissa jne.


Ei kommentteja: