sunnuntai 14. huhtikuuta 2019

Heikoin lenkki

Tiistaina oli Kikin toiset rallyreenit alo-avo -ryhmässä. Nyt meni rataharjoitus hivenen paremmin kuin ensimmäisellä kerralla, tai ainakin niin, että minustatuntui, että meni hieman paremmin :-D
Ratareeniin silti sellainen huomio, että vähemmän namia esillä ja harkiten se missä väleissä palkkaa koiran. Palkatta ei tarvitse ratoja läpi tehdä, mutta joissain tilanteissa namin olemassaolo (kädessä tai hyvin likellä) vain häiritsee tekemistä.

Sitten sellaisia pikkujuttuja, että se peruuttamisjutska (n askelta, peruutus, koira istuu ohjaajan edessä jne) on edelleen hankala - ei pelkästään siksi että minun on hankala peruuttaa. Peruuttaa tietäen että sillä on merkitystä miten kävelen, harha-askeleet tai apuaskeleet eivät ole sallittuja (*surio* hyvin hankalaa) ja sen takia, että Kiki esittää pomppuja tuossa. Mikä on tietysti täysin mun oma vika kun oon palkinnut tanssin puolella (ja tokon puolella sillon kun sitä reenittiin) sitä siitä. Toisaalta taas Kiki tarjosi tuossa kohdin myös peruuttamista :-D ja koiratanssiharrastajaminäni oli salaisesti tyytyväinen kun koira osasi peruuttaa vaikka minäkin peruutin (niitä harjoituksia olin vasta suunnitellut tekeväni) ;-)

Pujottelu juosten sujui hyvin. Eli viimeaikaisten erilaisten seuruu-tempo-reenien vaikutus näkyi selvästi tässä :-)

Erillisinä harjoiteltiin hyppyä ja houkutusta. Houkutus oli eka kertaa siis ohjelmistossa ja Kiki teki sen tosi hienosti 💛 Hypyn kohdalla epäilevänä juutaksena mietin (ääneen) että saas nähdä mitä siitä tulee kun hyppyä (hyppyesteellä) on reenitty viimeksi edellisellä The Pelkokerroin hallilla vähemmän hyvillä fiiliksillä (=Kiki karkasi ovelle eikä suostunut tekemään mitään). Aluksi Kiki vain käveli sen esteen, mutta kun nostin vähän rimaa niin ylihän se hyppäsi. Eli ei pelkomuistoja, mutta vähän vielä hakusessa se, että mikäs se tämmöinen hökotys oikein onkaan.

Lisäksi tehtiin sivuaskel-reeniä, ts takapään käyttöä. Sivuaskel kylttiä reenittiin siis viime viikolla. Avo-luokan kylttinä siis. Mutta monille piti ottaa takapääreeniä siihen mukaan että ei se heti suoriltaan suju. Nyt siis oli ohjelmassa ufo-treeniä (jotka jotkut tuntevat vati-reeninä). Noh, Kikihän oli siitä ihan mielissään - varsinkin jos pääsi ilman minua ufolle pyörimään - esitti oikein mielellään "tanssi" -temppuaan ;-)

Joten todettiinpa sitten, että Kiki osaa kyllä käyttää takapäätänsä, sen vain pitäisi tehdä sitä myös minun kanssani ts mun sivulla eikä vain yksinään. Aloitettiin sitten tekemään seuruu-käännösreenejä. Ja näitä on tehty nyt sitten satunnaisesti lenkkien yhteydessä tässä viikon aikana ja mustatuntuu, että ollaan siinä hivenen verran edistytty :-)

Ja se heikoin lenkki rallytokotaipaleellamme olen tietysti minä. Vaikka toki Kikin omatoimisuus ja nopeus tarjota eri asioita asettaa omat haasteensa, mutta sitä mukaa kun minä opin miten rallya tehdään ja osaan lukea kyltit oikein (istuttiinko tässä ja ennen vai jälkeen päätempun ja mihin suuntaan piti kääntyä ja kummalla puolen kylttiä pitää olla ja ja ja ja ... :-D) niin ollaan jo aika pitkällä ;)

Ei kommentteja: