keskiviikko 13. elokuuta 2014

BH-kurssi 1/4

Eilen oli ensimmäinen kerta Koirakoulu Kisman BH-kurssista minne olin itteni ja Nemin ilmoittanut. Reenattiin Kempeleessä, jollain kentällä. Homma lähti heti alkuun hyvään suuntaan, koska eksyin 
parkkipaikan ja kentän välillä. Nokunoku en ollut ennen käynyt siellä ja parkkikselta lähti polkuja vaikka minne. Onneksi olin varannut hyvin aikaa, joten loppupeleillä eksyminen oli vain hyvä koiran kakatuslenkura. 

Katja kertoi BH-kokeen kulusta ja säännöistä ja pareittain harjoiteltiin seuraamiskaavio + henkilöryhmä (parin toinen koira oli paikallaolossa tuolloin). Seuruu+henkilöryhmä tehtiin vain kerran. 

Miten meillä sitten meni? Paikkamakuu meni muuten hyvin, mutta Nemi jäi hieman vinoon maahan, mikä oli täysin mun vika kun ymmärsin tehtävänannon hieman pieleen (se oli eka paikkamakuu koira). Paikallaan se kyllä pysyi hyvin, vaikka olin selin koiraan. 

Seuraaminen sujui ensin hyvin, mutta sitten koiran keskittyminen herppaantui ja kun mun piti komentaa sitä takas aisoihin niin mun askelten laskeminen hukkaantui. Olisi siis helpompaa jos joku muu tekisi kaavion ensin ja voisi pistää merkille minne asti se menee missäkin kohtaa jotta itse ei tarttis laskea vaan voisi keskittyä siihen koiraan. Henkilöryhmäily oli myös pikkasen haastavaa, Nemi kävi haistelemassa yhtä ihmistä ... että mitä ihmettä se tossa seisoo. Mutta haastavin oli tosiaan se pitkä pitkä seuruu. Sikshän mä en halua mennä sen kanssa enää alokasluokan tokokokeeseenkaan kun en jaksa kahta seuruuta putkeen - tossa beehoossa se ois taas edessä. Vielä suoraviivasta seuruuta = tylsempää (jopa) kuin normitokon seuruu. Saapa nähä mitä tästä vielä tulee... 



Ei kommentteja: