keskiviikko 9. heinäkuuta 2014

Tauon jälkeinen nouto

Niin. Sillä mun martsakeikalla sillon pari päivää sitten ... aloitettiin noudolla. Reeni meni kuta kuinkin näin: 

  1. Heitin kapulan. Käskin koiran hakea sen eli sanoin "pidä". Nemi juoksi haukkuen kapulalle, otti sen suuhunsa, lähti mua kohti - hihkaisin jokun kehumisjutun, koira tiputti kapulan. Palkkasin koiran
  2. Heitin kapulan, koira ryntäsi kapulalle (luojan kiitos kapula ei törmönnyt koiraan vaikka koira liikkui jo ennen kuin kapula oli pysähtynyt). Koira ei nostanut kapulaa vaan haukkui sille, tuli mua kohti, haukkui. En sanonut mitään. Koira palasi kapulalle, otti sen suuhunsa, toi sitä mua kohti muutaman metrin, tiputti kapulan. Protestoi lisää. En edelleenkään sanonut sille mitään. Koira nosti kapulan ja toi sen mulle (hieman outoon sivu asentoon, mutta se nyt edelleen on asia jota työstän joskus).
  3. Viimeisessä harjoituksessa oli edelleen ääntä, mutta se haki sen! ja toi mulle :)
Joka noutoharkan jälkeen siilipileet. 

Sitten myös peruuteltiin. 

Ja agista tehtiin kontakteja pujoa (myös vähän kulmia) ja naksuttelua eli tarjoamista. 

Ei kommentteja: