torstai 1. lokakuuta 2009

Sama laulu


Nemin ad-reeneissä oli sama teema kuin Merrillä tiistaina. Reenit veti Mikko.

Pujottelua otettiin ensin täyellä sarjalla (eli 12 kepillä). Vein lihapullanpalan maaliin ja pistin Nemin pujottelemaan ehkä viiestä metristä (?). Pikkasen meinasi koiralla usko loppua kesken matkan, mutta kun Mikkokin kannusti koiraa (maalissa) niin teki hommat hienosti loppuun asti. Minä siis seistä törrötin paikallani siellä mistä olin koiran esteelle lähettänyt. Kun tämä sujui, niin sama niin että lähetysmatka oli kymmenessä metrissä. Huipusti Nestori läks matkaan eikä kaivannut mua esteelle sähläämään!

Mikko kysyi mistä kulmasta koirat osaa pujon. Mä mitään fiksua osannut vastata Joten päädyttiin reenaamaan puolikkailla kepeillä sitä, että Nemi tottuisi ohjureihin. Koiruus oli siis hihnassa. Ensin Mikko piti hihnaa ja mä koitin ohjata alussa hieman koiraa. Ohjurit oli selvästi Nemille haastavampi juttu kuin mitä toissapäivänä Merrille. Muutaman vängerrysyrityksen jälkeen Nemi ei enää "tapellut" ohjureitten kanssa mutta kyl sitä ne hieman häiritsi - vauhti kepeil kiihty silmin nähden kun se pääsi ohjurikohdasta ohitse. Sitten rupesin tekeen harkkaa itekseni. Aika monta toistoa tehtiin, siis ihan sitä tavan juttua eli palkka loppuun ja koira hihnassa. Kerran yritin niin että koira ois ollu irti (ts olikin) ja se heti loikkasi ohjureitten ylitse.

Sitten reenittiin takaakiertoa. Nemille pistettiin eka yks ja sitten toinenkin törppö (sellainen ruutumerkki tötsä/kartio) siivekkeen taakse, jotta sille tuli vähän pidempi matka mikä kiertää - tulokulma/kaarre oli parempi jatkoon nähden. Takaahyppyjä otettiin vähän eri kulmista. Nemi hakee nuo aika hyvin, mutta mun pitää muistaa ohjauskäden oikea liike (ei liian vakaa/ylhäällä).

Lopuksi tehtiin ratareeniä, jossa allekirjoittanut unhoitti mikä on valssi Toivottavasti vain alkukankeutta uuessa ryhmässä ja uuella kouluttajalla (heh heh uuella ja uuella kun ti olin Merrin kanssa Mikon ryhmässä, mutta Nemi onkin ihan eri tapaus ). Eli putki - takaahyppy - VALSSI - takaahyppy - takaahyppy - valssi - hyppy. Eka valssi piti tehdä toosi lähelle hyppysiivekettä (samalla kun aurinko paistoi silmiin). Ekalla kierroksella unhoitin tehdä sen vikan valssin. Tuohon reenipätkään se olikin oikeesti turha ts radan pysty suorittaan ilman sitäkin. Mutta kun koutsi käski siihen mun valssin tekemän niin pitihän se sitten sinne vääntää. Ja pistää jalat samalla solmuun niin että ohjaus meni mihin sattuu ja koira samalla - eikä tod sinne vikalle esteelle. Kolmannella yrittämällä valssikin askeltui paremmin ja koira hyppi oikiat hypyt. Ekalla kerralla Nemi haki tosi hyvin sen toisen (ts oikiastaan kaikki) takaahyppelön (mikä ei kuulemma ollu helppo, niin kerta!).

Aluksi jätin koiran autoon kun kuuntelin kouluttajan aloituspuheenvuoron. Mutta kun Mikko selitti tuon vikan reenin (ratapätkän) niin jätin Nemin makoilemaan toiseen päähän hallia. Hyvin se taas (näitä reenejä/paikallaololoja ei ollakaan tehty sitten kun viimeksi viime hallikaudella) siellä pysyi, ja oli ennen kaikkea hiljaa.







Tyhmää tai ei. Mutta pakko vielä jurputtaa loppuun, että mua häiritsee -se että mua häiritsee - kun jotkut tulevat halliin (ilman koiria, mutta se ei olekaan täs jutus oleellista että onko ne koirat mukana vai ei) ennen kuin edellisen ryhmän vuoro on loppunut. Nytkin porukkaa marssi halliin jotain kymmentä vaille. Ja jotkut tulivat myöhemmin ja katselivat kelloa (sen näköisenä että lopettakaa jo - vaikka eiköhän se kuitenkin ole joku muu taho joka päättää millon ne harkat loppuu, huolimatta siitä että joskus voi mennä minsan tai pari yli sen tasatunnin). Järki-minäni tietää, että mun on ihan typerää häiriintyä moisesta. Mutta jos mä itse havaitsen sitä liikettä, tulemista ja menemistä (mikä ei siis liity oman reeniryhmän sydeemeihin) niin mun tekeminen/keskittyminen häiriintyy. Joten onpa kumma, että koirankin keskittyminen muuttuu. Ja joo, tiedän, että ihmisillä on varmaan hyviä syitä tulla sinne halliin ennakkoon... Ja tiedän senkin, että niin koiralle kuin varmaan itsellekin tekee hyvää oppia keskittymään omaan tekemiseen huolimatta siitä millainen hyörinä ympärillä on meneillään. Mutta minnekäs minä urputtaisin jos en tänne?!

Ei kommentteja: