perjantai 14. maaliskuuta 2008

Kaukot



Hih, tulipa tänäaamuna tehtyä onnistuneet kauko-harkat. Merri istui eteiskäytävällä ja minä olohuoneessa näköyhteys koiraan. Ja mun ja koiran välillä etäisyyttä 3-4 metriä. Käskytin koiraa (aika hiljaisella äänellä) istu, seiso, maahan - siis sekaisin näitä ihan miten sattuu. Ja koira toimi heti, eikä liikkunut minnekään.
Ja kun mulla ei ollut nameja, hommaa ei oltu valmisteltu mitenkään (siis yleensä kotona reenatessa hankin ensin namupaloja jostain jne joten koira on intopinkeenä jo ennen kuin käskytän niitä - jolloin työskentely ei monesti ole tarkkaa vaan lähinnä "sano mitä pitää tehdä, niin mä teen ja saan palkan" ja koira tekee vauhdikkaasti, mutta hieman hutiloiden kaikkea mahdollista mitä kuvittelee mun haluavan sen tekevän). Nyt kun olin käskyttänyt sille sekalaisen sarjan niin kehuin, ja vapautin koiran ja sitten haettiin yhdessä palkka keittiöstä

Lisäksi Merrille tuli tehtyä hieman vahingossa piilopaikallaolo kun Eetu käski Merrin maahan, ja sehän menikin sellaiseen tokomakuuasentoon. Minä rupesin muka koiralle jotain höpöttämään, kun Eetu lähti toiseen huoneeseen, mutta Merripä jatkoikin särmänä olemista eikä välittänyt musta mitään. Pyysin Eetua hetken päästä takaisin huoneeseen, jotta se kehuisi ja vapauttaisi koiran. Ja Merri jopa oli siihen asti makuuasennossa niin kuin oli käsketty. Yllättävä veto meidän "vanhukselta" kun kotioloissa ja muissa mitkä ei selkeesti ole tokotusta sen paikallaolot on yleensä vähän niin ja näin...  Ehkä siis on toivoa jossain piiitkän tunnelin päässä, että avo-paikallaolo voisi joskus onnistuakin. Sitten hamassa tulevaisuudessa (pienistä asioista pitää löytää positiivisuutta)

Ei kommentteja: