keskiviikko 9. tammikuuta 2008

Jatko


(osa1)



Ensin harjoittelimme esteet 1-8 (muilla rata jatkui eli puomi oli 9).
Menin 4 hypyn paikkeille ottamaan koiran vastaan, ja nuo neljä ekaa hyppyä sujuivatkin ihan hyvin. Eli koiruus pysyi lähdössä todella hienosti ja rimat pysyivät paikallaan ja koira hyppi ne hypyt eikä oikonut eikä mennyt alta.
Sitten tein pienen vekin tms mutkan jotta pujotteluun meno ei olisi ollut niin vaikea kulmainen. Tässä tuli sitten jankkausta sillä Nemillä oli kova hinku jatkaa matkaa eikä se olisi millään viitsinyt pujotella loppuun asti.
Lopulta kun saatiin pujottelu sujumaan niin seuraava ongelma olikin se, että itse olin myöhässä. Käskytyksena kanssa siis, joten Nemi hyppäsi todella hienosti renkaan jälkeen seiskan ja ykkösen.. Aluksi sitten tehtiin ko kohta niin, että mä menin neliön keskelle -siis kipitin sinne renkaan jälk. ja sieltä käänsin/ohjasin koiran 8-hypylle. Vaikka todellisuudessa jos rata olisi tällainen niin mä en kyllä mitenkään ehtisi Nemin tahdissa tuonne. Sitten kun Nemi tiesi mihin pitää mennä niin pystyin ohjaamaan sen kauempaakin oikeaan paikkaan.

Seuraava harkka oli esteet nro (x) 10-15. Aloitin siis sillä, että pistin Nemin istumaan puomin alasmenokontaktille (tassut maassa). Ekalle hypylle käänty hyvin, mutta sitten tulikin ongelma. Sillä en meinannut saada sitä putkeen - koiruus hyppeli jatkuvasti nro 13:n. Milloin olin putken edessä, milloin oli lepsu haltuunotto, milloin liian myöhäinen haltuunotto, milloin koiruus sujahti väärään päähän putkea jne. "Muutamien" yritysten jälkeen sain tuonkin harjotuksen menemään oikein.

Viimeisenä harjoittelimme esteet 17-23(+25). Tässä ohjaaja-tauno unhoitti ensin käyttää 'takaa' käskyä, jolloin Nemi haahuili vaikka kuinka kauas ko hypyiltä kun kerta mitään järkevän oloista käskyä ei kuulunut..  21 ja 22 välissä tein leikkauksen, se sujui ihan näppärästi. Ja sitten vielä lähetys renkaalle.
Ihan lopuksi otimme vielä kertaalleen pelkän pujottelun, palkan kanssa. Se sujui hyvin.

Kiitoksia Katille kivoista treeneistä ja tuosta ratapiirrustuksesta (muuttelin numeroita hieman)


Ei kommentteja: