perjantai 23. lokakuuta 2015

Vko 43, omatoimireenit

Tiistaiaamuna kävin tosiaan Martsasa. Lenkillä, reenimässä ja lenkillä. Kun oltiin saatu reenittyä mitä haluttiin hallille tuli muitakin, mutta sitä ennen saatiin humpata koko hallissa ihan keskenämme. Koska se nouto on ruvennut kaivelemaan kun on mennyt alamäkeä kun ei olla tehty sitä kunnolla aikoihin niin otin sen heti ohjelmistoon. Nemi räkytti, käskin sen olemaan hiljaa ja odottamaan paikallaan ennen kuin sai juosta kapulalle. Odotti kyllä ja meni sitten ihan innolla kapulan luo, mutta ei ottanut sitä suuhunsa. Vaan huusi sille. Palasi puoli väliin mun luo. En sanonu koiralle mitään. Koira huusi. Ja palasi kapulalle, katto kapulaa, räkytti, ei ottanut kapulaa ja juoksi takaisin mun luo. Katteli ympärilleen. Tarjosi peruuttamista. En sanonu mitään. Koira meni kapulalle. Katto sitä. Huusi. Ei ottanut kapulaa. Katteli ympärilleen ja huomasi agiesteet. Siinä oli hyppyjä sikin sokin (jokin rata, esteisiin ei ollut lupa koskea - siis mulla, rataa ei saanut hajottaa). Nemi kävi tarjoamassa yhden hypyn - siis hyppäämässä sen. Kattoa mua "oisko tää se juttu mitä haluat". En sanonu mitään. Nemi teki kuviota niillä hypyillä (kolme neljä hyppyä, ei suorassa linjassa). Mua nauratti, mutta en voinut kuin hymyillä koska en voinut palkata Nemiä siitäkään - niin mahtavan oma-aloitteinen kuin se olikin (!). Lopulta koira meni kapulalle, otti sen suuhunsa ja toi mulle. Loppuasento ei ehkä ollut ihan kympin arvonen, mutta siitä viis. Se koira yritti, tarjosi kaikenlaisia juttuja ja lopulta suoritti halutun tehtävän kun muilla jutuilla ei päässyt molempia tyydyttävään lopputulokseen eli kehuun, leikkiin ja nameihin. 

Siistii oli se. 

Lisäksi me toksattiin kiertämistä. Nyt mulla oli pienempi alunen kiertohässäkän taakse (ei pilttipurkin kansi mutta vastaava systeemi). Kiertäminen toimi ihan kivasti :)
(enkä enää muista että tokotettiinko me muuta)

Verhon toisella puolen käytiin matalilla esteillä vähän aksailemassa. Yritin jotain ohjauskuvioita tehdä. Yhden kun sain tehtyä niin Nemi lensi jo vaikka minne kun kuvittelin ohjaavani sitä jonnekin muualle. Todella harmi että se tarjoamisagi keksittiin sille eläkkeen kynnyksellä ... Mutta mummoagikin on ihan kivaa hupia, ja Nemi todellakin tarjoaa niitä esteitä! :)

Ei kommentteja: