torstai 20. maaliskuuta 2014

Vko 12, toko

Eiliseltä mieleenpainuvimpina hyvinä asioina oli ehdottomasti ruutu ja nouto :)

Lähetin Nemin ruutuun ja ruutumatolle ehkä jostain seitsemästä metristä, ekalla kerralla hakeutui suoraan ruutumatolle seisomaan. Toisella kerralla meni vähän kaartaen vasemman (etu)ruutumerkin kautta muttei jäänyt siihen kuitenkaan törröttämään vaan meni siihen matolle ja jäi käskystäni hyvin siihen seisomaan jotta pystyin kehuskelemaan koiraa ja menemään palkkaamaan sen sinne. Toisella kerralla taisin käskiä sen maihin siellä ja käyä jonkinlaisen kävelylenkuran ennen kuin menin ruutuun palkkailemaan koiraa. 

Hieman harmitti etten kokeillut lähettää sitä kauempaakin ruutuun, mutta ehkä ens kerralla sitten?

Noutoreeninä Jenni halusi katsoa kapulan kanssa sivulle tuloa / loppuasentoa. Jota tehtiin niin että annoin koiralle kapulan ts se tarttui siihen mun käsistä ja lähin kulkemaan nopsakasti suuntaan x ja koiran piti tulla mukana kapula suussa ja kun pysähdyin niin koira tietty siihen sivulle ja kapulan luovutus ja koiran palkkaus. Meni ihan yllättävänkin hyvin. Sitten sama homma, mutta niin, että käännyin pysähtyessäni. Ensin Nemi vähän hämmenty, mutta hyvin se sitten rupes liikuttamaan itseään mun sivulle. *huom* ilman että olisin sanonut sille mitään tai kääntänyt vartaloani mutkalle vihjaisten että kantsis muuten tulla mun viekkuun. Vähän sillä tosin on taipumusta liioitteluun, eli jos en kehu/palkkaa/ota kapulaa ajoissa niin koira saattaa pian olla melkeen mun seläntakana eikä enää ihan viekusa niin kuin pitäs...

Tehtiin myös harjoite, jossa lähetin koiran putkeen ja kun se syöksyi sieltä ulos niin tarjosin sille sen kapulan ja sitten tehtiin ekan harkan kaltainen luovutusosio. Tässä vaan oli huonoa se, että ois parempi jos koira vois poimia sen kapulan maasta niin mä ehtisin kauemmas karkuun ennen sitä loppuasentojuttua. Nyt piti oottaa koiraa, antaa sille kapula, liikkua sitten ite jne. Mutta. Tää reeni kuitenkin onnistui - siis että koira oli otollisena ottamassa kapulaa tultuaan putkesta, koska tottakait mä suuresti epäilin ko asiaa / harjoitetta. Jenni parka, oon niin epäilevä joonas noissa reeneissä aina edelleenkin. Että mitä ihmettä se oikeen kuvittelee meidän reenivän, mutta aika monta kertaa oon kuitenkin saanut yllätty; positiivisesti :)

Tein myös kakeja, seuruuta ja lopuksi metallinoutoharjoituksen (josta superpalkkana löllöruokaa). Sitten tehtiin ryhmänä sivulle/maahan -harjoituksia ja jotain jättäviä (sekalaista liikkumista pitkin hallia eri vauhdeilla ja kädet viuhtoen milloin missäkin). 

Ei kommentteja: