perjantai 7. maaliskuuta 2014

Huvittunut ja haaste

Viime syksynä kun pähkäilin, että voinko osallistua pikajuoksutreeneihin niin päällimmäisenä mietinnässä oli tuo, että, miten mun ongelmallinen oikea jalka kestää ne treenit. Myös toki se, että pystynkö mä suoriutumaan harjoituksista. 

Viikot ovat näyttäneet mulle, että, joo, en todellakaan kykene treeneissä kaikkeen siihen mitä pitäisi tehdä tai mitä muut tekevät. Varsinkin erilaiset tekniikkaharjoitteet ovat hankalia kun jalkani ovat ihan epätasapainoiset, lihaksistoltaan ja taidoltaan. 

Joo, on välillä oikeajalka ollut eri tavoin kipeä. Mutta ei ollenkaan siinä määrin kuin epäilin ja pelkäsin. 

Se mihin nuo treenit ovat vaikuttaneet on se, että kun keski-ikäinen (KÄÄK!) nainen, joka ei ole käynyt kuntosaleissa sen jälkeen kun yläasteella kävi muutaman kaverin kanssa hetken aikaa ja joka ei muutenkaan harrasta mitään muuta liikuntaa kuin sen mikä tulee koiran kanssa touhutessa (ja sulamaan aikaan parit hassut juoksuhölkkälenkit) alkaa tekemään erilaisia harjoitteita, niin seuraavan viikon on paikat jumissa / lihakset (ne olemattomat) kipeenä. Toissaviikolla särki käsiä ja reisiä ja nyt on ollut vattalihakset hellänä jo monta päivää ;) Yritin eilen tehdä jonkunlaisen lankku-harjoituksen eikä puhettakaan että oisin voinut olla lankku-asennossa edes viittä sekunttia. Hih. Tiistaina se treeni ei tuntunut pahalta (joo, ne jotku muut vatsalihasharjoitukset olivat hankalampia). 


Eilen bongasin FB:sta tällaisen: 31 päivän kyykkyhaaste
Joten eilen oon sitten kyykkäillyt 75 kertaa (jaoin tuon kyykkäilyn kolmeen osaan). En ehkä kyyki tarpeeks matalalle, mutta parempi puhdas (?) suoritus vähän korkeemmalle kuin epämääräinen huojunta. Kait. Jospa haasteen lopussa pääsisin jo kunnolla alas astikin. Tässähän on semmonen juttu, että jos/kun mä teen tuollaista (kyykkimistä) niin vaikka ohjeessa sanotaan, että molemmat kantapäät pitäisi pitää lattiassa, niin kun meen alas niin mun oikee kantapää nousee ilmaan. Niin se vaan on. Näin myös sillon jos oon ihan matalassa kyykyssä. 

1 kommentti:

Kaisa kirjoitti...

esim pienikin yskiminen sattuu niihin mun pikkuriikkisiin vatsalihaksiin... (naurattas jos ei sekin sattus) :D