maanantai 10. maaliskuuta 2014

PJT14

Omatoimi juoksutreenit tänäaamuna jäähallilla. Paikalla minä ja kolme muuta "innokasta". Ensin juostiin kolme kiekkaa lämppäriksi jäähallia ympäri (sisällä, sitä käytäväkierrosta) ja sitten mentiin portaisiin. 

Muilla oli koutsin antama ohjeistus (tosin kaksi teki eri versiota kuin yks) ja mä tein omiani... Ensin kävelin portaita ylös niin pitkälle / korkeelle kuin uskalsin ja kävelin alas (haparoivammin kun portaita on aina pelottavampi tulla alas päin kuin mennä ylöspäin). Sitten kävelin astuen joka toiselle askelmalle ja kävelin alas (astuen jokaiselle portaalle). Sitten tein vielä pari askellusta astuen joka kolmannelle (siihen tarvin vahvasti kaiteen tukea enkä tiiä teenkö oikeella tekniikalla ja muutenkin nuo on vähän niin ja näin) ja lisää joka toiselle astumisia. Ja taas normisti kävellen alas. 

Sitten kekkasin, että meenpä kokeilemaan mitä voisin tehdä nurkassa olevilla hieman leveemmillä ja ei-niin-jyrkillä portailla. Noh, mähän uskalsin juosta niillä. Ihan vaan joka askelmalle astuen. Mutta johan sitä oli siinäkin mulle urheilua ihan erilailla kuin aiemmin on ollut noissa mun porrastreeniyritelmissä. Joten tein kolme kierrosta niin, että juoksin ylös ja kävelin alas ja sitten aina paussi. Siis niin kuin näin:
- juosten ylös - kävellen alas * 3
< tauko >
- juosten ylös - kävellen alas * 3
< tauko >
- juosten ylös - kävellen alas * 3

Ja täytyy kyllä todeta, että toisen ja varsinkin kolmannen satsin ne ylimmät portaat olivat jo aika hyydyttäviä ja vikan paussin aikana vasemman jalan jotkut olemattomat lihakset tärisivät (kauhusta varmaan :D). 

Porrasleikin jälkeen juostiin kolme kiekkaa hallia ympäri, niin, että eka suora ois pitänyt tehdä kiihdytysjuoksuna. Mä hyydyin ennen mutkaa. Toisella kiekalla mun jaloista ei vaan ollut tekemään kiihareita - tein ne sitten siihen jäähylenkin loppuun ---> äkkiä kassille vaatteiden vaihtoon ja pois moisesta rääkistä ;)

Olin jahkannut pari päivää, että voinko osallistua noihin aamureeneihin, että mihin mä sitten menisin suihkuun reenien jälkeen. Kun töihinkin pitäisi vielä mennä. Ja menis turhan pitkälliseksi prosessiksi ajaa takas kotiin ja sieltä sitten töihin jne. Joten keksin käydä vieressä olevassa uimahallissa ... pitihän siitä viis egee pulittaa, mutta vähemmän se varmaan silti oli kuin bensat tai ainakin aikaa säästy. En tiedä millon oon viimeksi käynyt Raksilan uimahallissa (tai ylipäänsä missään oululaisessa uimahallissa), luultavasti joskus noin 30 vuotta sitten ... 


ps. vähän rupesi eilen epäilyttämään, kun tein 100 kyykkyä, että se mahtaa olla turhan rankka mun jaloille /kunnolle se haaste. 

Ei kommentteja: