torstai 1. elokuuta 2013

Sattumien summa

Niinhän siinä kävi, että emme ole tällä viikolla alkaneissa tokoryhmissä mukana. 

Mutta ei hätää. Teemme -melko- ahkerasti laiskanläksyjä ja katsellaan josko hakisin seuraavaan jaksoon mukaan niin kuin normaalit kurssilaiset ;)

Nemi on joutunut noutoharjoittelun teholeirille. Ihan joka aterialla se ei ole joutunut tekemään noutoharjoitusta ennen kuin saa ruokansa. Mutta vaikka joillakin normiaterioilla ei ole joutunut tuohon "rääkkiin" (koska a)aina en minä anna ruokaa b)Porissa en muistanut sitä kapulaa ihan joka kerta... vaikka se oli mukana), niin joinakin päivinä olen keksinyt sille jotain muu purkinpohjaa syötäväksi (raejuuston loppu, kastike paistinpannusta jne) joiden avulla olen sitten lisää kiusannut koiraa... 

Hieman sellaista ajattelin, että pitäydyn tovin tuossa keittiöreenissä. Sitten menen joku päivä hallille tekemään naksutin & nosteluharjoittelua = Paljon kivaa, mutta en yhdistä kotona tehtyjä harjotuksia tuohon hauskaan naksunostelureeniin. Seuraavassa vaiheessa yritän nostaa vaatimustasoani keittiöreenissä, sitten taas hallilla (tai muussa kuin kotoisessa keittiössä) jonkun muuntyyppistä noutoharjoittelua jne ja katsellaan jos homma tuntuu edistyvän että milloin näitä erilaisia palasia voisi edes kuvitella liittävänsä yhteen. 

Keittiössä olen siis tehnyt kahden tyyppisiä harjoituksia. Sekä sellaisia että pistän kapulan seisovan Nemin suuhun ja käsken sen istua (joko niin että seison koiran vierellä tai että en seiso ja jos en seiso niin välillä siirryn sen sivulle ja välillä en) tai niin että kun kapula on koiran suussa ja koira seisoo niin joko houkuttelen (sanallisesti) koiraa liikkumaan (minua kohti) tai kiskon sitä (koiralla pitää olla hihna tuolloin) ottamaan muutaman askeleen. 

Nyt se siis sentäs liikkuu. Edes vähän. Eikä vaan jökötä paikallaan. Ei se mitenkään iloista ja nopeaa toimintaa ole. Mutta tänäaamuna se sentäs istahti hieman nopeemmin kuin aiemmin. Niin ja eilen Eetu antoi Nemille jonkun rusinapahvipaketin mulle tuotavaksi niin koira jopa otti sen suuhunsa ja kääntyi mua kohti (ja rupesi sitten tutkimaan että oisko siinä syötävää). 


Ei kommentteja: