maanantai 13. lokakuuta 2008

Tokossa



Eilen oli uuden ryhmän ensimmäiset tokoharkat Virpiniemessä. Kouluttaja vaihtui, mulle ihan uudeksi, ryhmää vetää Turkka.

Tunti aloitettiin (tai noh eka katottiin rokotukset, jotka olin muistanut ottaa mukaan, ja hallimaksu, jonka olin lähettänyt kouluttajalle sähköpostitse) luoksepäästäväisyydellä ja paikallaololla. Luoksepäästäväisyys ihan ok, toisaalta noitahan ei avossa olekaan. Mutta eipä tuosta nyt mitään haittaakaan ollut. Nyt Merri meni eka käskystä maahan. Mä menin pk a-esteen taakse piiloilemaan. Olin ainut piiloon mennyt ohjaaja. Osa  ryhmän koirakoista ei ole kisannut vielä lainkaan (alossakaan). Merri pysyi hyvin paikallaan. Varmaan aika oli se alon 2min.

Sitten tehtiin maahanmenoa. Ihan vain paikaltaan. Ts ohjajaa ei liikkunut. Koira seiso -maahan. Ihan hyvää teki meille maahanmeno-sulkeiset. Menihan se Merri nopeasti maahan. Mutta lösö-asentoon. Tuohon asentoon ruvettiin kiinnittämään huomiota. Mun pitää ohjata koiraa hieman, jotta saan sen suorempaan asentoon.
Liikkeestä maahanmenot toimi ensin ihan hyvin (mitä nyt se asento), mutta kun Turkka ehti meidän kohdalle katsomaan niin olin tehnyt jo liikaa toistoja. Ja koira ensin hieman hiipi ennen maahanmenoa ja sitten toisella yrityksellä jäi seisomaan.

Sitten pistettin koira maahan ja kierrettiin sen ympäri (ja palkattiin sitten koira). Ei mitään ongelmaa. Mutta ongelma tuli siinä, kun piti mennä istumaan makaavan koiran taakse. Merri nousi välittömästi. Otin uusiksi niin, että menin kyykkyyn koirasta katsottuna klo neljän kohdalle. Sen se vielä sieti.

Lopuksi otettiin vielä hyppyä. Ihan vain vauhdilla esteen yli. Ekalla kerralla ei hypännyt ollenkaan niin vauhdikkaasti kun sanoin vain käskyn. Mutta sitten kun eka heitin lihapullanpalasen niin johan lensi koirakin vauhdikkaammin esteen ylitse.

Ainiin, otettiinhan me myös luoksetuloja lyhyellä matkalla. Pareittain. Sekä Merri että parini koira teki huonosti sen lopun. Molemmat koirat selvästi empi, on näet reenitty niitä pysähtymisiä (taidamme olla ainoat avo-luokan koirat ryhmässä?).

Ei kommentteja: