torstai 16. lokakuuta 2008

Paha aloitus, ei ollutkaan enää niin paha


Siistiä!!! 



Ensin siis niin, että vietiin palkka kakkosen taakse ja mentiin itse kolmosen taakse. Ja sitten niin, että oltiin vievinämme palkka kakkosen taakse, mutta ohjattiin normisti (ne kääntyilyt) kolmosen takaa. Mari sanoi, että mä oon oppinut kääntymään/ohjaamaan ajoissa
Neloselle piti tehdä pakkovalssi. Se oli hieman vaikea, Nemi juoksi mun ohi vaik minne. Esim putkeen. Ja hypyn jälkeen kerkesi kanssa vaikka minne kun mun seuraava valssi oli turhan hidas. Tai vartalo osoitti jo ties vaikka mihin.. Mutta kyllä se taisi joskus onnistua ihan ok:stikin.

Muut koirat jatkoivat putkesta putkeen, mutta Nemi a:lle (ihan tarkoituksenmukaisesti siis), koska se tarvii tuota kontaktitreeniä. Yhdesti taisi tulla vähän epähyvin.. sen a:n siis. Sitten putken kautta ihan ok. Ja lopulta kauempaa kunnon vauhdilla (ja niin, että mä en pysähtynyt a:n vierelle varmistelemaan) pysähty just oikeeseen kohtaan. Super-siistiä!!!

Toinen harkka oli pimeä putki eli a-c, jossa sai olla tarkkana ettei koira joko mennyt a:lle (Nemi meni jos ohjasin väärin - tai koutsin sanojen mukaan sen kuulukin mennä a:lle kun kerta näytin koiran puoleisella kädellä). Eli kun mä opin tekniikan (peruutusta ja vastakkaista kättä oikiassa kohdassa) niin koirakin rupesi menemään putkeen.

Lisäksi harkattiin keinua (hihnassa, ei pehmennystä/avustajaa), mikä meni ihan hyvin. Nemillä oli kova into eteenpäin. Paljon saa vielä toki tuota treeniä ihan hihnassakin, pikkuhiljaa saada sitten siihen se kunnon pysähdyskin. Nyt vain tärkeintä tuo vauhdin pysyminen ja toistot.

Ja tehtiin myös pujottelua. Ihan suoraa (molemmin puolin). Kohti seinää ja palkkaa. Ei ongelmia.


Ei kommentteja: