tiistai 12. helmikuuta 2008

Erilainen noutoharkka


Jatkoin hieman erityylillä Nemin noutoharjoitusta. Eli eilen iltalenkillä pyörätiellä näkyi 15cm:n mittainen keppi. Poimin sen, käskin Nemin sivulle, sanoin 'ota' ja annoin kepin Nemille, joka otti sen ihan tohkeissaan. Annoin koiran kantaa keppiä hetken suussaan - riekuttiin vähän. Otin kepin pois. Ja toistin tätä tovin. Toimi hyvin.

Että tuota ehkä mä olen lähtenyt vähän turhan kaukaa väsäämään sille sitä noutoa? Noh, ans kattoo nyt.

Sen sivulle tulo on edelleen ihana, mutta hieman malttamaton. Eli pitäisi kasvattaa sitä malttia pysyä mun vieressä - eikä heti kirmata muualle jos ei palkkaa näy. Olen ehkä turhan paljon tehnyt sisällä harjoituksia niin että se on saanut sen palkan muualta kuin suoraan multa ollessaan sivulla. Eli palkalle on rynnätty muualle - joten se ryntäilee siitä mun vierestä oma-aloitteisesti poikke. (tai jonkun muun liikkeen jälkeen)
Toisaalta sille voisi myös hieman lisätä niitä toimintoja ennen kuin saa (nami)palkan. Kehut kyllä joka liikkeen välissä, mutta palkka satunnaisesti vaihdellen...


Ei kommentteja: