keskiviikko 19. toukokuuta 2021

Mainonnan turn off

 Täysin kaksinaismoralistisesti olen havainnut, että somessa seikkaillessa itseäni alkaa ärsyttämään sellaiset tahot, jotka postaavat samaa mainosta joka ryhmään/sivulle. Tässä siis puhun facebookista, mutta tapahtunee muuallakin. 

Liittyy osittain siis kursseihin mitä olen harkinnut koirilleni. Rupesin sitten miettimään, että miksi jotkut mainokset ovat ok ja toiset eivät ja havaitsin omasta kulutuskäyttäytymisestäni seuraavan seikan: jos olen havainnut jonkun koulutuksen/tuotteen/palvelun hyväksi niin luultavasti alan melko vakioasiakkaaksi. Jos tuote/palvelu/... on sellainen mitä itse käytän säännöllisesti niin minua ei häiritse se, että someni tulvisi juuri kyseisen yrityksen mainontaa. 

Esim meiltä löytyy paljon Sonyn elektroniikkaa, majoitun mielelläni Scandiceissa ja ajan Mitsubishillä (taloudessamme on neljäs Mitsu menossa) eikä näiden mainonnan näkeminen ärsytä. Koirapalveluista en ala luettelemaan mitään, mutta ymmärtänette pointin. 

Tämä juttu sai sysäyksen siitä, kun olin kovastikin harkinnut eräältä taholta kurssin ottamista/ostamista, mutta sometyrkytysmainonta sai minut kääntymään toiseen suuntaan. Näin käy itselleni monesti muutenkin, mitä enemmän markkinoit sellaista tuotetta mitä en vielä kuluta niin sitä suurempi todennäköisyys on sille etten tartu tarjoukseen. 

Jotta yrityksille riittää asiakkaita niin onneksi on niitäkin, jotka eivät ole tällaisia änkyröitä kuin minä 😁 vaan joille nimenomaan sopii se, että he näkevät mainoksen usein ja tuote näin ollen jää mieleen (positiivisessa mielessä). 



Ei kommentteja: