keskiviikko 16. lokakuuta 2013

PJT3

Eilen oli kolmannet juoksutreenit. Tällä kertaa vasta klo 20 alkoi nuo harkat ja oltiin Ouluhallissa. Taas täysin uuden paikan korkkaus mulle, siis liikunnallisesti - oon mä jossain muissa tilaisuuksissa ko paikassa joskus käynyt - niin kuin muistelin että oisin viimeksi ollut Ouluhallissa Popedan konsertissa 20 vuotta sitten ;) Eli olin pihalla ku käkikello kaikesta mahdollisesta ;) Onneksi siellä oli ystävällinen henkilökunta... :)

Reenit aloitettiin juoksemalla hölkäten hallin juoksurata pari kertaa ympäri. Sitten tehtiin 10m+10m  (vai mahtoko olla 20 metriä + 20 metriä? mene ja tiedä, ees taas kuitenkin hölkättiin) juoksupyrähdyksiä niin, että alussa tehtiin joku voimistelu/venyttelyliike. Jokaisen piti kehittää jotain... Mulla on aika huono kunto, mutta jotain sain silti tehtyä...

Sitten tehtiin tolla samalla matkalla niitä jotain polvennosto kävelyjä, juoksuja ja samoin pakaraversioita (kantapäällä potkitaan itseä persauksille ;) --- joo joo, ei se nyt ihan niin menny mutta kumminki :P ) Ois pitäny koittaa samalla aatella, että astuu lähinnä vain päkiällä ja että miten kädet heiluu...

Sitten ruvettiin ottamaan niitä aikoja, joita varten tonne Ouluhalliin oltiin myöhäsempään ajankohtaan mentykin. Juokseminen oli kait tarkoitus tehdä pikkuhiljaa kiihdyttäen, mutta toi vauhdin jakaminen järkevästi ei vielä oikeen onnistu. Kun ei tiedä omia voimavarojaan ja muutenkin sitten kun kuvittelee yrittävänsä juosta täysillä niin kaikki se hivenen opeteltu tekniikka unohtu tuli vaan lähinnä mieleen:

Mun ajat olivat: 40m 9.26   50m 11.54   60m 14.03

Sinällään, vaikka ajat eivät ole mitenkään hulppeat, niin täytyy ajatella niin, että minuksi ne olivat ihan kohtuulliset. Tai siis ehkä jopa hyvät. Ei ole mitään vertailukohtaa aiemmasta, mutta paremmassa juoksukunnossahan minä jo nyt olen kuin olen luultavasti ollut ikinä. Niitä aikoja kait sitä olisi tarkoitus sitten talven aikana parantaa. En tiedä mikä voisi olla järkevä tavoite? Toi kuuskymppinen nyt varmaan alle neljäntoista sekunnin? 

Muilla tuossa joukkiossa 40 m meni 6-9 sek, 50 m 8-11 sek ja 60 m 9-13. 

Ajanoton jälkeen mentiin vielä tekemään porrastreeniä. Ensin tehtiin yks kiekka ylös-alas hölkäten ja sitten pari kiekkaa niin, että ois pitäny juosta niin, että astuu vain joka toiselle portaalle. Tuolla portaat oli korkiammalla välillä kuin mitä Raatissa, joten en tod pystynyt juoksemaan. Kun kovasti keskityin niin sain edes käveltyä ne noin harppomalla, siinä piti kuitenkin kiinnittää huomiota tekniikkaankin eikä pelkkään ylöskipuamiseen. Alaspäin tulin ihan joka askelta käyttäen. 

Ei kommentteja: