maanantai 22. helmikuuta 2010

Vänkyrä


Kuten tuumailinkin, niin olen lisännyt tai yhdistänyt Merrin kaksi puuhaa; siivouksessa ei riitä tavaroiden tuonti mulle tarvittavaan paikkaan (roskis, pyykkikori jne) vaan koiran pitää luovuttaa kyseinen esine mulle perusasennossa. Yhellä komennuksella homma ei vielä pelitä, mutta niin oon saanut Merrin kuitenkin luovuttamaan sivulla mulle niin villa kuin muovi tavaroitakin.

Vänkyröintiä taas sitä vastoin on ne takapalkka reenailut. Argh. Mitä niistä sanoisi? Mulla ja koiralla on hieman eri käsitys siitä mitä tehdään ja miten tehdään. Eräässä kohtaa kun sain koiran istumaan selin namiin niin se ei tod tullut mun luokse sivulle vaan jäi istumaan vinoon johonkin puoliväliin, siis ryntäsi kohti mua ja istahti ja oli valmiina syöksymään palkalle

Nemin kanssa olen reeninyt tokosta vain sivulletuloa, seuraamista ja leikin varjolla seisomista ja maahanmenoa.

Paitsi, että onhan Nemikin osallistunut paikallaoloreeneihin silloin kun ruokapalkasta on kyse. Tänäaamuna kävin välillä muualla keittiöstä ja hyvin koirat pysyivät aloillaan. Tosin sitten kun siirryin koirien taakse (viereen ei mahdu kun olivat oviaukolla) niin Merri hytky-nytkähteli hieman maassa, vapautin ne tosin vasta kun se oli rauhoittunut. Nemi päästi suustaan aivan ihmeellisen äänen kun se starttasi siitä maasta sinne kupille - vissiin ei lähtökiihdytys toiminut ihan niin nopeesti kuin mitä koira ois halunnut jo olla syömässä, tai jotain.

En kyllä aikaa kattonut, mutta se tän aamun harkka oli aika pitkä kun ehdin puuhastella kaikenlaista ennen kuin armahdin koirat syömään.

Ei kommentteja: