maanantai 1. helmikuuta 2010

Raportti


Okk:n agikisat, tammikuun loppu, 2010. Tuomarina uusi tuttavuus eli Henri Luomala.

Meille vuoden ekat kisat. Johtuen aiemmin raapustamastani pohdiskelusta mun pää ei ole vielä oikein jäsennellyt viikonlopun kisoja järkeväksi kokonaisuudeksi.

Lauantain eka rata oli hylsy, mutta rata oli tosi sujuva! Allekirjoittanut ei vain osannut -taaskaan- säätää missä kohtaa koiraa pitää odottaa ja milloin juosta. Joten koira tuli suoralla linjalla yhden hypyn ohitse. En varmaan pitänyt ohjausta päällä tms. En mennyt palauttamaan koiraa takaisin ts korjannut virhettä - kun meno oli muuten sutjakkaa.

Toiselta radalta saatiin tulos. Virheitä 10 plus yli aikaa kuutisen sekuntia. Olin suunnitellut radalle paljon persjättöjä, mutta en ehtinyt niihin ihan niin kuin olin kuvitellut. Eka virhe siis huonosta ohjauksesta johtuen, eli kielto hypyltä. Seuraavaksi sitten loppusuoralta "hieno" lentokeinu. En sanonut Merrille muuta kuin keinu, ja sehän meeni.. ois pitänyt sanoa odota. Toisaalta sunnuntain vikalla radalla sanoin odottamista jo liikaakin eli rupesi hyssyttelemään.

Sunnuntain eka rata hyppäri. Tuomarin kielto-linja oli meille edullinen, joten superkököistä ohjauksista (myöhästyneet persjätöt, koira jossain seläntakana) huolimatta ei saatu virheitä radalta. Ihanneaika ylittyi taas kuutisen sekunttia.

Vikan radan alku oli haasteellinen. Vaihdoin suunnitelmaa (radan rakennuksen aikana) moneen kertaan. Omat haasteensa radalle toi se, että ... arhg en jaksa selittää. No joka tapauksessa, homma ei toiminut. Neljäs este oli puomi, ja kun kuvittelin koiran menneen esteelle niin se pyörikin mun vieressä ja talloin sen varpaat kun olin jatkamassa matkaani... Tuosta silti yhellä virheellä/kiellolla jatkettiin matkaa. Hylsy tuli taas kohdassa missä mun ois pitänyt odottaa koiraa hetki ,eli yhessä hyppykuviossa kiirehdin liikaa ja Merri hyppäsi yhen hypyn väärin päin. Loppu-sydeemeihin tein monista vaihtoehdoista version k joka toimi hienosti. Siitä sentäs jäi hyvä mieli.

Joku sanoi radan reunalta, että "Merrissähän on vauhtia enemmän kuin viime näkemän". Mikä tietty on ihan positiivista.

Lauantaina jollain radalla multa meinasi mennä jalat alta, liekkö astuin johonkin muhkuraisempaan kohtaan tms.

Lauantain rataprofiilit oli kivoja.

Merri karkasi joka radalle, vikalla radalla pahiten kun yritin mennä ottamaan sen vastaan parin hypyn takaa. ..

Mun ohjaussuunnitelmat ei jotenkin yhtään toimineet. Tai tuntui että en voi tehdä valsseja kun tiedän että oon niissä hidas, mitään niistä nykyaikaisista ohjauksista mitä ollaan reenitty niin joko itse en osaa niin vahvasti että voisin viedä niitä kisoihin tai sitten suunnittelen niitä vääriin paikkoihin tai mitä luultavimpaa niin ne on sellaisia että Merri ei lähde niihin mukaan - tai mä vaan kuvittelen niin. Enkä osaa hahmottaa mikä on se ihannesuhde mun vauhti versus Merrin kulloinenkin vauhti.

Jaahas, muistin mä näköjään kuitenkin jotain radoista ja kisoista muutenkin ...

Ei kommentteja: