keskiviikko 12. marraskuuta 2008

Sata lasissa


Tässä mun piirrustuksessa nuo esteet ei oikein asetu aloilleen.. eli jotain on pielessä. Vitoselta kutoselle oli tiukempi meno ja varmaan tuo pujottelu oli kauempana putkesta ja ja ties vaikka mitä, mutta piirros antakoon vähän suuntaa siitä mitä tehtiin.


Ensimmäinen omituisuus, Nemi ei mennyt putkeen. Tai meni se kun hetsasin sitä niin oikeen intosyöksu mutta kun ensin jätin sen ykkösen taakse ja menin lähemmäs kakosta niin koira tulikin suoraan mun tykö. Hetsaus kerran jälkeen meni kyllä putkeenkin.

Tuo 2-este piti tehdä niin, että oli itse aidan vasemmalla puolen (siis 1putken puolel) selkä alkuun päin ja heittää koira oikeenpuoleisella kädellä hypyn yli niin, että sen liike jatkuu 3-hypylle päin. Ajatuksena tuntui omituiselta, mutta Nemi toimi silti ihan hyvin. Tosin ekalla kerralla ei hypännyt kolmosta koska... kas kas, allekirjoittanut siirsi 2-hypyn jälkeen ohjaavan käden kiinni vartaloonsa (ts laski alas). Ja mitä tekee koira? Tulee välittömästi mun luo, kun kerta "kutsuin" sitä... ja joku vielä kehtaa ihmetellä miksi koira ei hypännyt kolmosta
Toisella otolla älysin (Jukan kertoessa mulle kuinka Nemi lukee hyvin mun liikkeitä.. eli itse en älynnyt mitään ) jättää ohjaavan käden päälle joten hyvinhän se sen kolmosen haki, vaikka itse olin vielä lähempänä kakosta.
Putkeen koira ampui hyvin ja tuli satanen lasissa vitoselle. Josta aiheutui seuraava ongelma. Kun en saanut sitä käännettyä putkeen sutjakkaasti. Koira teki laajan kaarroksen esteiden keskelle tai puikahti aina mun taakse ohi putken suun. Meni kyllä putkeen kun käskin, mutta ei alkuunkaan sujuvasti. Kokeilin erilaisia tapoja. Ei auttanut vaikka sanoin koiralle jotain sen ollessa putkessa, eli että saisin sen tietämään menosuunnan paremmin jatkoon tms (en enää lähtenyt alusta asti vaan ed putkelta) Se mikä toimi oli se, että menin lähelle 5 hyppyä ottamaan koiran putkelta vastaan (siis 2 putken puolelle aitaa - aiemmin olin ollut sillä puolen vitosta jonne koira hyppää) ja hypyn jälkeen käänsin sen tiukasti ( taisi olla hieman haltuunottoa ennenkin hyppyä) putkelle ja sieltä käsky pujoon. Pujossa ei ollut ongelmaa.

Lisäksi harkkasin a:ta yksittäisenä. Pystyin hyvin liikkumaan esteen ohitse juoksehtevilla askelluksilla. Nemi hienosti pysyi kontaktilla, etutassut maassa


Ei kommentteja: