maanantai 23. kesäkuuta 2008

Palkkaneuvottelut ja työehtosopimukset



Taisi Merri kuulla ja ymmärtää kun Pirkolle juttelin, että ei ole kuin kuivia napuskoja (ei nappuloita vaan jotain muita namiskoja - ei lihapullia tai makkaraa ) mukana. Rokualla sunnuntaina näet.  Kyllähän sitä yli seitsemän vuoden ruotsinlapinkoiran omistamisen jälkeen pitäisi tietää, että ilman kunnon työehtosopimuksia nuo ei tee mitään.

Niin. Merri karkasi lähdöstä ja mulla meni pasmat sekaisin. Sain hetken päästä hetkeksi koottua itseni joten jonkinlaista agiliitoa saatiin aikaiseksi Mujusen Salmen putki-hässäkässä. Loppuhypyissä sitten tuli taas ongelmia. Täysin pysähtynyt liike/leikkaus, ei "yllättäin" onnistunut. Merri näytti mulle pitkää kieltä ja huusi "hyppää ite" ja minä sille, että "nyt koiruus menet tuon esteen" ja menihän se. Lopulta.

Niin, se hylky tuli ihan alussa. Takaakierron otti suoraan. Ihan mun syystä kun en ohjannut koiraa kunnolla. Kun olin niin hämmästynyt kun se karkasi niin hetkeksi unohdin radan. Ja sitten kaikki olikin jo myöhäistä.

Siitä merkillinen rata oli kyseessä. Ettei siinä ollut mitään muita esteitä kuin aitoja ja putkia. Olihan se toki hyppäri. Mutta harvemmin radalta puuttuu esim pujottelu. Vaikka ei tämä nyt ihan ainutkertainen tapaus ole, kerran ykösluokassa olin myös sellaisella radalla missä ei ollut keppejä (Vaasassa, Eija B.:n rata).

Mutta. Merri pääsi humputtelemaan. Käytiin lämmittely- ja jäähdyttelylenkeillä Rokua vekkulissa maastossa. Sai agiliitää. Radan jälkeen sai leikkiä pallolla ja sai niitä kuivia napuskoja. Sekä kotona sai Agility-Vohvelia Joten ehkei se ihan paska päivä ollut

Ei kommentteja: