tiistai 29. joulukuuta 2009

Takapakkia


Merrillä on niin tylsää. Sen käsitys joululomasta on ihan eri kuin mun. Mä pidän reenitöntä, kisatonta löhöaikaa. Merri meinaa revetä liitoksistaan kun ei ole mitään tekemistä. Pelkät lenkit ei yksinkertaisesti riitä sille. Ihan sama mitä kukanenkin sanoo minkäkin koirarodun aktiivisuudesta, mutta mä olen yhä vahvemmin edelleen sitä mieltä että ruotsinlapinkoira tarvitsee tekemistä.

Eilen vähän temputin koiraa sisällä. Ensin peruutusta, jossa käskysana on bakka. Eli koira seisoo mun edessä ja mä kävelen sen "päälle" jolloin se ottaa askeleen tai pari taaksepäin, josta palkkailin koiraa. Tuntui hiffaavan aika äkkiä mitä halusin sen tekevän.

Lisäksi tehtiin 'ympäri'ä,  'runt'ia ja 'kiepsahdus'ta sekä istu-maahan-seiso -satunnaisia käskytyksiä (ilman käsimerkkejä tai muita kaukojen juttuja).


Ei kommentteja: