perjantai 18. joulukuuta 2009

Rata ja rallatus


Kävin perjantai päivän ratoksi vähän nauttimassa agiliitelystä koirien kanssa hallilla. Jossa olikin valmiina numeroitu rata, joten ei tarvinnut paljon päätä vaivata mitä reeniä Ei vaisteskaan, vaan aiheuttihan se rata päänvaivaa. Mutta siis juoksin sen radan Merrin kanssa muutamaan otteeseen. Radalle änkäsin syksyn tekniikoista pirkotusta, puolivalssia ja jaakotusta. Lisäksi Merrille eteenmenoa ja putkiin lähetyksiä.

Ai niin, paikka jossa olin ensin säädellyt puolivalssien kanssa hoitui lopulta paljon kätevämmin persjätöllä kun älysin siihen sellaista koittaa

Nemin kanssa sitä vastoin totesinkin, että en osannut ohjata sitä sitä rataa menemään. Esim paikka missä oli pari hyppelöä ja sitten putken kautta pussiin niin se pussi houkutti Nemiä ja se meni sinne putken sijasta. Tai alussa kun olin kääntämässä koiraa hypyltä putkeen niin en saanut sitä sitten putken jälkeiselle hypylle kun olin ihan liian myöhässä.

Joten päädyin ottamaan nuo hankalilta tuntuneet paikat ihan yksittäisinä vaan. Sitten teimme monta rallatirallatiraa-rataa. Eli irtoamisia, välillä Nemi meni vähän eri esteitä kuin olin ajatellut - mutta mitäs pienistä, pääasia kun oli että se hakeutuu esteille. Rallettelujen lisäksi pari perus-eteenmenoreeniä ja hieman niitä "minä valssaan paikaltaan koira käy suorittamassa esteen" - juttuja mitä tehtiin viime viikolla.

Merri -ja no Nemikin- on selvästi sitä mieltä että hallill olo vois olla luuppi. Siis lenkille-hallille-lenkille -- ja miksei taas halliin?! 

Ei kommentteja: