torstai 20. lokakuuta 2016

Oikeesti

Koska pitää ottaa rauhallisesti niin lenkki-kiukuttelija on täällä taas. Ei aktivointeja, ei pidempiä lenkkejä = huonosti käyttäytyviä koiria. 

Ihan sitten vaan törkeesti käytin hyväkseni muita ulkona liikkuvia koiria. Eli kun jossain liikkui joku koira niin en edes yrittänyt käskeä / rauhoittaa Nemiä vaan odotin, että se haukkuu jollekin, jotta Kiki kiinnitti huomionsa Nemiin / toiseen koiraan ja lakkasi hyppimästä mua vasten, roikkumaan remmissä, puremaan mun käsiä (jos kumarrun estämään sen muita hyökkäyksiä, remmin purua, lahkeiden syöntiä jne). Toimii tosi hyvin Kikin huomion saati muuhun kuin minuun. Ehkä ei muutoin fiksua, mutta ihan sama :-)

Kokeilin sitä remmiheilutusjuttua Kikille kun se kiukutteli. Ensinnäkin oli ihan mahdotonta yrittää saada remmistä sellaista heilutusotetta kun koira roikkui hampaillaan jostain kohtaa remmiä koko ajan. Tai jos se ei roikkunut remmissä niin sitten mun ranteessa, jolloin yhtälailla heilutusmetodin kokeilu tuntui mahdottomalta. Lopulta kun sain pätkän remmiä itselleni ja käden vapaaksi niin... kuten arvasinkin, Kiki vain innostui siitä "tempusta" (leikistä sen mielestä). 

Eilen iltalenkillä Kiki mörköili jotain kohdetta y (mulle ei oikein selvinny mitä) niin Nemi oli taas ihan kympillä mukana huutelemassa ja puolustamassa Kikiä. Eikä Nemi uskonut mua alkuunkaan kun yritin sanoa, sille, että Kiki vain mörköilee, että missään ei ole mitään mille tarttisi huudella.


Ei kommentteja: