perjantai 11. huhtikuuta 2014

Vko 15, toko

Ensin leikittiin... peliä missä koiran piti tehdä täyskäännös, peruuttaa, mennä ruutuun, tehdä kakeja ja noutaa. Nemi peruutti "vähän" vinoon ja tarvi mun apuja paljon, Nemi hyvin ruutuun, teki kakeja vaihtelevan hyvin eikä sen tarvinnut noutaa mutta ei kyllä irronnu namimunalle alkuunkaan sieltä ruudusta. 

Koska suurin osa koirista peruutti huonosti niin tehtiin seuraavaksi peruutusharjoituksia, joissa lisämausteena oli jättävät/kaket. 

Sitten tehtiin myös ufotreeniä (ei tosin pesuvadilla vaan muun mallisella alustalla) ts eihän se ufotusta ollut kun kyseessä ei ollut tasapainoilu vaan pyöriminen alustalla. Siis etutassut vadilla. Siinä sitten koitin pyörittää rannettani oikein ja naksutella ja palkata koiraa ja ja... 

Itsekseni reenin muun muassa noutoa. Nemi huutaa kun käsken sen hakemaan kapulan. Kertaalleen otti kapulan suuhunsakin mutta kun erehdyin puhumaan sille väärällä hetkellä niin tiputti kapulan ja homma meni läskiksi. Oisin typerys palkannu sen vaan siihen enkä vaatinut muuta. Tyhmä mikä tyhmä, minä siis. Sitten se, koiruus, menee vähän yli sen luovutuksensa kanssa. Siis kun annan sille kapulan ja odotan että se tuo sen mulle mun viekkuun, niin ensin ei tule suoraan sivulle, mutta kun en sano mitään enkä ota siltä kapulaa niin sitten se rupiaa tyyräämään sitä pyllyään mun viekkuun ja jos en nappaa kapulaa koiralta ja palkkaa niin koira saattaa lopulta olla mun selän takana kapulan kanssa... Joo, oon sitten ottanut muutaman kerran tota niin että otan namin käteen ja teen käsiohjauksella sen viekkuun tulon niin sitten se tekee sen ihan nätisti. 

Reenattiinkohan me jottain muuta? 

Ei kommentteja: