torstai 11. toukokuuta 2017

Tokon alkeiskurssi, toinen kerta

Viime viikon treenit.

Ohjeistetusti tehtiin alustareeniä, hyppyä, paikallaoloa ja liikkeestä maahanmenoa.

Alustareenissä mun pitäs tosiaan hommata jämympi alunen. Siin pitää olla nopee palkkauksessa että palkkaan niistä tassuita alustassa eikä Kiki ehtisi alkamaan tuomaan mulle sitä mattoa. Pentureeneissä Kikille tuli kyllä asenne alustalle menoon, mutta nyt se pitäisi vähitellen muuttaa siihen suuntaan, että alustalla pitäisi olla hetki.

Hypyssä otin hyppyriman pois. Joku keppi siihen about nurmikkotasolle silti jäi. Heitin palkan hypyn yli ja reenasin lähinnä paikkista ts malttia. Koira oli kokoajan hihnassa. Palkalle eli hypyn yli se kyl meni joka kerta kun annoin luvan.

Paikkistreeni tehtiin niin, että koirat oli ympyrässä sellaisilla väleillä kun sietivät toisiaan (yllättävänkin likekkäin). Kikihän ei kestä viel mitään tokomaista paikkishommaa, joten tehtiin  tasomme mukaisesti. Hienohomma oli, että se kesti tämmöisen reenin: etupalkka, koiramakaa, mä seison koiran vieressä. Se aika mitä pidin Kikiä paikallaan oli varmaan 10-20 sek eli aika on viel hirmu lyhyt.

Liikkeestä maahanmenossa selvästi hyvä tapa Kikille on se, että mä peruutan ja käsken koiran maahan. Siis mitään seuraamisesta maahanmenoa meidän ei kannata tehdä, seuraaminen ei ole sellaisella kantimella vielä että siihen kannattaa sotkea jääviä. Jos mä en peruuta niin Kiki helposti peruuttaa, jos taas mä peruutan niin koiran maihin meno on parempi (ei liikkuva).

Muina aikoina tehtiin vaikka mitä ... Kiki ei ymmärrä joutoaikoja :D




Ei kommentteja: