tiistai 2. toukokuuta 2017

Tiistai

Töiden jälkeen ajoin koirien kanssa Jääliin. Lenkitin ensin Kikin ja sitten Nemin. Kummankin kanssa lähdin reiteille tuntemattomille. Tuolla lähiössä on teitä (ja pyöräteitä ja polkuja) vaikka millä mitalla niin on vaihtoehtoja minne mennä. Ainut vain, että en tunne aluetta mitenkään erityisen hyvin. Joten melkeinpä jokainen lenkki siellä on itsellekin seikkailu kun en aiemmin ole kulkenut kaikkia siellä olevia reittejä. Tänäänkin kuljeskelin itselleni uusia katuja pitkin. Eniveis. Kiki ei riehunut, sen kanssa nähtiin / ohitettiin koirakkojakin eikä se haukkunut kellekään ollenkaan :-) Kiskoi toki hieman joitain kohti uteliaana, muttei ollenkaan riekkunut ja kieppunut sillain niin kuin se välillä/yleensä/aiemmin tekee. Yhden koiraohituksen jälkeen se palkkasi itsensä syömällä jonkun maassa sopivasti tarjolla olleen kakkakikkareen. Kumpikin koira kävi kakalla lenkeillään. Nemin kanssa olin jo melkein luovuttanut, että ei sitä tainnutkaan kakattaa. Kunnes sanoin sille "käyppä kakalla" ja se meni välittömästi varvikkoon pyllistelemään, kun annoin sille luvan ... On se vaan hassu koira <3 

Iltasella sitten kotona ajattelin jumpata Kikiä hieman ufolla. Nemi söi sillon yhtä luuta. Jepjep. Asiassahan kävi sitten niin, että Nemi tuli intopiukeena mun, ufon ja namien luo ja Kiki ryösti Nemin luun heti kun Nemi tuli mun luo. No mikäs siinä, eipä tasapainoreenit Nemillekään huonoa tee. Tehtiin ufon kiertoja (etujalat ufolla) oikeaan ja vasempaan. Koira oli siis mun viekussa ja pyöritytin sitä ympäri. Nemi oli ihan tohkeissaan. 

Hieman siitä myöhemmin (olin käyttänyt Kikin takapihalla pissalla just) tein Kikille muutaman pertsa -reenin. Ei tarvinnut käsikääntöapua oikeastaan ollenkaan, mutta sen tarvii, että mulla on nami kädessä. Nyt oli loppuasennossa tassutkin tosi hyvässä paikassa. Kertaalleen meni pipariksi kun Nemi töni Kikin pois ja tunki mun viekkuun. Lisäksi tehtiin maahanmenoja muutama, nekin ovat edistyneet :-)

Ei kommentteja: