tiistai 7. toukokuuta 2019

Välitilinpäätös

Mä asetin mulle ja Kikille tavoitteen, tai tavoitteita, tuossa vuodenvaihteentienoissa. En tainnut aukikirjoittaa niitä blogiin, ainakaan kovin selväsanaisesti (selväjärkisesti).

Mutta koska nyt koen, että ollaan selkeästi edistytty niin lataan aivoistani näppiksen kautta tänne nyt jonkinlaisen välitilinpäätöksen.

Yksi tavoite oli (ja on) opettaa Kiki toimimaan paremmin edes joskus jonkinlaisessa hälinässä/häiriössä. Toimimaan miten? Siis kykenemään kontaktissa minun kanssani tekemään jotain. Päätin käyttää rallytokoa apuna tuohon tavoitteeseen pääsemisessä. Siispä minun täytyi kääntää oma kelkkani lajin suhteen. Jos haluan, että Kiki kokee onnistumisia rallytempuissa niin en voi olla naama norsunv*lla aina jos kuulen sanan 'rallytoko' (saati jos yritän teettää koiralla mitään lajiin liittyvää) ;-)

Rallyn lisäksi käytin "Kikin temppuhälinäsieto" -treeniin apuna myös toisenlaisia tempputreenejä eli koiratanssia, jossa kuljettiin treeneissä niin Okk:n hallissa kuin Maikkulan uudessa hallissakin. Vaikka häiriöhetkiä oli, niin mielestäni Kiki toimi kummassakin hallissa huomattavasti paremmin kuin esim vuosi sitten (vastaavanlaisissa tilanteissa, tai vaikka viime syksynäkin).

Ei olla vielä maalissa (liekkö ollaan ikinä), eikä edes siinä tavoitteessa minkä tälle vuotta meille asetin. Mutta. Mun mielestä me ollaan edistytty.

Tulevana kesänä me treenataan koiratanssia (okk:lla) ja maastolajeja. Sekä satunnaisesti rallya  ja nosea (oman innostuksen mukaan). Syksyllä treenataan ainakin rallya, sillä ilmoitin Kikin r-tokon valmennusryhmään 😉

Kiki tänään rallytreeneissä Kempeleessä. 

Ei kommentteja: