maanantai 11. helmikuuta 2019

Tanssireenit

Eilisissä tanssitreeneissä kuunneltiin ensin pätkiä kolmesta eri biisistä. Niiden aikana tehtiin lämmittelytemppusia, mitä kukin. Ja piti miettiä minkä biisin valitsee ja siihen valittuun biisiin piti sitten improilla esitys, joka sai kestää jotain 30 sek. Kouluttaja sitten stoppasi sopivassa kohdassa sen biisin. Esityksessä piti palkata koira noin viisi kertaa, ei hajuakaan (en ole laskenut tuosta videosta enkä muista) palkkasinko mä Kikin niin monta kertaa.

Kiki ei ollut ihan niin hyvällä intensiteetillä mukana reenimässä kuin viikko sitten. Nyt sitä ehkä hieman häiritsi nuo pöksyt, ei hulluna häirinnyt, mutta vähän kuitenkin. Tässä temppuimproilussa piti kyllä hirveästi lukea Kikin mielentilaa, jos se olisi ollut ihannevireessä niin olisi voinut tehdä jotain muitakin temppuja. Nyt olin kuitenkin tosi tyytyväinen sen kontaktiin ja sen haluun tehdä mun kanssa asioita.

Improaminen ei tod ole mun juttu, kun jotta selviäisin asioista edes semikunnialla niin haluaisin olla enemmän tilanteen tasalla, eli mulla pitäisi olla selvät sävelet (parempi suunnitelma, tietää mitä tehdä, milloin tehdä ja osata ne asiat mitä kuvittelen meidän tekevän). Hirveän hyvää reeniä tällainen silti on, koska siinä sitä sitten oppii olemaan oman mukavuusalueen ulkopuolella (mitä tämä laji hyvinpitkälti muutenkin on), oppii lukemaan koiraa ja tilannetta. Että jos myöhemmin onkin jokin oikea koreografia ja omempi musiikki niin ei ehkä sitten mene ihan puihin jos homma ei menekään käytännössä siten kuin on suunnitellut ja asiat opetellut.


Kun kaikki olivat esittäneet omat juttunsa niin laitettiin koirat syrjään (Kikin jätin seinäkoukkuun) ja kouluttajat kertoivat ohjelman suunnittelusta.

Sen jälkeen jokainen sai kysyä kouluttajilta jotain. Mä päädyin kysymään neuvoja miten jatkaa koroketreeniä "tanssi" -temppu. Ja siihen saatiinkin ihan kiva kikka :-) tehtiin vähän aikaa sitä takapäään käyttö reeniä (siis sekä tanssi-temppua että sivulle tuloa). Ja sen jälkeen jonkun aikaa peruutus-harjoituksia.

Sitten Kiki muuttuikin hysteeriseksi ja mulla meni hetki tajuta, että se saattoi johtua siitä kun viereisellä kentällä oli alkamassa rallyreenit eli siellä kolisuteltiin rallykylttejä ...

Ei kommentteja: