maanantai 29. tammikuuta 2018

Omatoiminoset

Kuten instaan lataamastani kuvasta voi päätellä, niin noseilin tänään koirien kanssa (alkuillasta, töiden jälkeen). Tein niille pari huonekaluhuopatassupiiloa kotiin sisälle. Kiki teki hienosti hommia ja Nemi hönöili mukana (ekan sekin löysi ts näytti kuonollaan mulle ihan hyvin - sen jälkeen kun Kiki oli ensin löytänyt hajun). Eniveis, sellaista aloin raapustamaan, että olen alkanut kehumaan ja palkkaamaan Kikiä sinne hajulle. Eli jo ennen kuin se katsoo mua (mikä on aiemmin ollut se kertominen), eli jos tekisin nyt tovin jos toisenkin sellaisia harjoituksia missä minä tiedän missä haju on ja vahvistaisin koiralle sellaista käytöstä että sen kuono/pää jää sinne hajulle. Noh, Kiki on vilkaisliikkeinen koira, että vikkelä saan olla ;-) Mutta jos tekisin koiralle hyödylliseksi sen "hajuun jäämisen" niin sen ei tarttis vilkuilla mua? Eikä tulis valekerrontaa (/kysymistä) niin helposti?

Tiiä sitten tuota, mutta ainahan sitä voi testailla toimiiko homma (miten pitkälle) :-)

Ei kommentteja: