maanantai 19. syyskuuta 2011

Yliaikanollan jatkoaika


 Näin eilen Torniossa:


Kahdelta ekalta radalta hyllyt. Eka radalla keppikämmejä ja sitten yhen esteen ohitus, mutta ihan mielettömän hyvä loppusuora. 

Toisella radalla kepit meni ihan jees. Mutta sitten oli pätkä missä piti irrota ja sitten ois pitäny tehä tiukka valssi. Johon en ehtiny ja koiruus meni puomille keinun sijasta. Ja sen jälkeen tuli hyppy tökköjäkin. Ei ees sujuvaa menoa vaikka viel puomilla aattelin että mitäs tässä että jos koira valitsi puomin kun en ehtiny tekeen mitään niin eipä se mitään haittaa mutta töks tökkäilyksi se meni silti. 

Mun fysiikka ei pelittänyt kisaamiseen lainkaan. Olin ottanut kyllä välipalatankkausjuomia mukaan, mutta se ei riittänyt mun energian lisäämiseksi. (lue täältä miks olin piipussa) Kun lähin radalle niin mun maha lihaksetkin (on siellä joku lihas) tärisi. Samoin kuin kädet (enemmän kuin mun normi vapina, ei siis pelkästään sormet) ja jalat. 

Huolimatta siitä, että tuntu ihan kummalta olla noin "piipussa" niin viimiselle radalle sain jonkinlaista tahdonvoimaa yrittää suoriutua siitä radasta nyt hieman paremmin. Ainut vaan, että taas yhen rynnimisen jälkeen suunnittelemaani uusiovalssiin en kerenny ajoissa ja Nemi kääntykin ihan eri suuntaan siltä hypyltä kuin olin suunnitellut. Lennosta siis suunnitelman muutos ja koiran käskytys seukki esteelle (puomi). Hyvinhän se sinne lähti mutta melkoisella kaarteella. Ja mä olin ihan eri sijainnissa kuin mitä olin alunperin aatellu. Tuntu tököltä se puomilta jatko ja päädyin loppusuoralle eri puolelle kuin olin aatellu. Jäin kait jälkeen ja kun olin sisäkaarteen puolella niin Nemi ei irronnutkaan vikalle hypylle asti vaan teki siinä jonkun pyörähdyksen (ootti mua?) ja hyppäs vasta kun sanoin "hyppy!!" eikä sillä aiemmalla eteen käskyllä ollenkaan niin näppärästi kuin mitä ekan radan vastaavassa kohdassa oli tehnyt (silloin ohjasin reunasta ja irtoaminen oli siis vallan hienoo). 

Koska päättäväisellä asenteella sain radan virheittä läpi niin olin enemmän kuin tyytyväinen! 

Radan jälkeen juostiin palkalle ja olin maassa istumassa tovin koiraa palkaten koska olin aikalailla kuitti. 



Sinällään jos jossitella haluaa, niin vaikuttaa siltä, että mun pitäs tehdä ohjauksellisesti kutakuinkin täydellinen rata jos haluaisin päästä ihanneaikaan... Mutta, eilen olin kuitenkin tyytyväinen tuohon rataan koska olosuhteisiin nähden se oli meiltä kelpo suoritus 

Ei kommentteja: