tiistai 4. joulukuuta 2007

Takaisin maan pinnalle


Ehheh, kouluttajani sattuivat näkemään viikonlopun ratani, varsinkin ne kauniit kontaktit - joten eilisissä treeneissä oli hieman kontaktisulkeisia. 

Rata rengas - a - suoraputki - hyppy (palkka), Merrillä kova into palkalle ja minä myöhässä ja kontaktit roisku... monta yritystä, jos sanon hidastavan käskyn väärässä kohtaa niin Merri katsoo mua a:n harjalta ja juoksee ja loikkaa sitten. Jos olen liikaa jäljessä niin käskyn huutaminen oikea-aikaisesti on hiton vaikeeta.

Miten niin kontaktit kannattaisi opettaa koiralle kunnolla?!? Ts koiran suorittamaan kontaktiesteet jotenkin fiksummin...

Toisena harjoituksena oli Kajaanin kisojen hyppäri, ts se alkupätkä sieltä. Sinne mun ongelma hyppelöihin asti. Ja kylläpä olikin vaikeeta. Tuli kyllä sellainen olo, että minä en osaa mitään... Että takaisin maan pinnalle tultiin ja rytinällä niistä sunnuntai-illan taivaista. Sitkaasti Merri kyllä jaksoi toistoja, kun yritin erilaisia suoritustapoja kyseiseen kohtaan. Lopulta kun sylikääntö ei toiminut kun Merri ei irronnut viimiselle hypylle, valssikin oli tökerö niin persjättö oli tässäkin kohtaa meille se paras tapa suoriutua ko kohdasta. Mutta sitä ennen piti ottaa pari putken jälkeistä hyppyä ja niissäkin ohjasin koiraa ensin vaan hypystä ohi kun olin väärässä asennossa ja liikuin liian äkkiä ja ja ja ... On se vaikeeta.




Ei kommentteja: