torstai 28. syyskuuta 2006

Hyvästit Haukkukeitaalle



...taas talveksi

Eli eilen
oli Nemin viimeiset agiliitelyt harjoitukset Haukkiksella tälle syksyä
ja tältä illalta Merrin treenit on peruttu hallitalkoiden vuoksi (mää
kyllä taidan mennä koirien kanssa kattomaan vieläkö belkikoirat treenaa
kiikon kentällä..).

Nemskun agiharkkojen teemana oli
erilaiset aloitukset. Aloitus kun on hyvin tärkeä osa agilityrataa, on
oleellista, että homma lähtee alusta asti menemään yhteistyössä koiran
ja ohjaajan kanssa. Nemi onneksi pysyy melko hyvin lähdössä, voisi jopa
sanoa, että tosi hyvin.. Kunnes tein jotain kädelläni, olisinkohan
siirtänyt hiuksiani pois silmiltä tms ja Nemi tulkitsi sen luvaksi
lähteä liikkeelle. Eli ei silmälasien nostelua yms vaistonvaraisia
ajattelemattomia liikkeitä jottei koira kuvittele voivansa lähteä. Siis
ei tässä vaiheessa kun koira ei vielä varmasti osaa.. hommaa voi ja
täytyykin vaikeuttaa sitten pikkuhiljaa.

Ensimmäinen
harjoitus oli u:n  muotoinen: aita - rengas - aita - putki - aita
- aita. Nemiltä ei vielä onnistu renkaan suoritus niin, että se olisi
radalla. Se ei osaa hahmottaa rengasta muutoin kuin sillon jos minä
olen renkaan takana, joten tuo ei luonnollisesti sujunut. Putkeen Nemi
sujahti tosi hyvin. Putken jälkeen olin ensin huonosti ottamassa koiraa
vastaan ts olin mennyt ekan siivekkeen ohitse jolloin Nemi tuli mun luo
eikä hypännyt ekaa hyppyä. Kun otin sen paremmin putkelta vastaan niin
se hyppäsi hyvin molemmat hypyt.



(jatkan joskus)

Ei kommentteja: