tiistai 15. elokuuta 2006

Toinen tapa



Mua jäi hieman vaivaamaan ohjaussuunnitelmani viikonlopun kisojen d-radasta. Niinpä harjoittelimme maanantai-iltana Sammalojalla
muunnelmaa tuosta kisaradasta. Halusin ohjata koiran ulkopuolelta
sisäpuolen sijaan aluksi. Jolloin kuvittelin, että pääsisin kätevästi
ilman valsseja, leikkauksia tms vaikka kuinka pitkälle.. Totuus olikin
toisenlainen, sillä pussin jälkeisen vinon hypyn kiertämiseen minulla
meni turhan kauan aikaa, jolloin en millään päässyt tarpeeksi nopeasti
ohjaamaan Merri seuraavalle hypylle. Niinpä teimmekin niin, että
lähetin Merrin hypylle ja tein olanyliotot sen jälkeen jolloin sain
koiran etenemään kahdelle seuraavalle hypylle ja putkeen. Kun koira
irtosi hienosti putkeen niin minä olin jo puomin (muutos kisarataan)
alaosan kohdalla jo menossa.
Olin vienyt puomille namin, mutta taas esiintyi namin-etsimis-ongelmaa jatkossa puomilla ja sen läheisyydessä..

Tuon jälkeen pujoon meno, mikä meni ihan kivasti. Sitten taas kolme
hyppyä ja putki, tällä kertaa eri päästä putkeen kuin aiemmin.
Ensimmäisellä kerralla vesin koiran väärään päähän putkea. Sitten pujon
jälkeen olanyliotto ja leikkaus kahden viimeisen hypyn välissä.. ja
koira oikeaan päähän putkea.

Toisella kertaa aloitettiin
rata putkesta, olanyli, kolme hyppyä ja pujo.. tuo pujo sitten tökkikin
oikeen kunnolla, kun M tuli pois hieman ennen loppua... Otettiin
varmaan viis kertaa uusiksi.. reippaasti M jaksoi työskennellä. Minä en
kyllä tiedä mitä tein väärin - ja hermot meinasi mennä. Sitten lopulta
otin pujottelun ilman vedätystä, hieman varmistellen, jolloin sain sen
lopulta onnistumaan. Pujoon meno sujui joka kerralla ihan oikein, että
jotain oikeaa kuitenkin.
Pujon jälkeen puomi, putki (hankalampaan
päähän, M totteli mua ihan hyvin), olan yli, kolme hyppyä, pussi,
keinua ja vimppa hyppy.

Merri oli hiljaa, sitä ei tarvinnut
edes muistutella kolinatölkistä :)  Ja se agiliiti aika nopeesti,
helteestä johtuen tai ei, mutta mulla alkoi kunto loppumaan..


Pirkko kokeili kerran Merrin ohjausta, ihan kivasti heilläkin meni. Ja
minä näin sen Merrin vauhdin - pujottelussa Merri rupesi hieman
komentamaan Pirkkoa.

Onneksi Merrille ei ollut jäänyt keinu-kammoa sunnuntain kisoista. :)


Tein samoissa treeneissä Neminkin kanssa pari harjoitusta. Eli
ensin:  putki-puomi-pujottelu-hyppy-hyppy-hyppy-putki. Pujotteluun
asti meni tosi hyvin, tai melkein pujon loppuun.. kun Nemi aloitti
pujon niin nopeesti niin mä pelkäsin sen sössivän sen kuitenkin jossain
välissä (ei ole viikkoihin mennyt pujoa noin hyvin, jos ikinä), joten
vedin sen toisteks viimisessä välissä pois. Korjasin erheen (koira kun
ei ollut kerennyt kauas) ja jatkoimme hypyille. Aluksi Nemi hieman
venkoili, mutta lopulta sain sen menemään hypyt ihan hyvin, putkeen
syötössä oli pieniä ongelmia. Ts. koira ei mennyt siihen päähän putkea
kuin olin kuvitellut sen menevän. Mutta tärkeintä olikin saada se
putkeen, päällä ei ollut niin väliä.

Toisena harjoituksen oli
putki-puomi-pujottelu. Aluksi Nemi meinasi rynniä puomille, mutta sain
sen käskytettyä takaisin. Putkelta se ampaisi miljoonaa puomille, mä en
juossut puomin vieressä etten vain kiihdyttäisi sen menoa lisää. Kun
koira oli jo melkein alasmenolla niin karjaisin jotain aika lujaa - ja
ihmeekseni se hiljensi vauhtia ja pysähtyi kontaktille. Siellä
palkkasin sen ja "paikoittelin" pariinkin otteeseen. Pujottelu sujui
nyt paremmin kuin viimeksi.

Lopuksi otimme vielä pussiin yksittäin. Mikä sujui. Ja lopetimme siihen :)



Kyllä vaan on mainio tämä meidän harkkaryhmän systeemi. Taas oli
herkkuja tarjolla ryhmäläisten menestymisen johdosta, tällä kertaa
limpparia & karkkia tarjoilivat Taina & Anniina. Kiitos! :)

Ei kommentteja: