torstai 3. elokuuta 2006

Kallis pujottelutreeni



Tornion iltaralli - eli agilitykisat ke 2.8. (tuom. Jarmo Jämsä)

Ajelimme töiden päätyttyä Merrin, Pirkon & Nucan kanssa Tornioon agiliitelemään. Ilma oli kuuma koko illan ja olin aivan hikistynyt okk-verkkareissani ja tre kronor t-paidassani. Kenttä pöllysi ja aurinko paistoi..


Jarmo oli laatinut ihan kivan oloisen radan, mutta mikä ihme siinä on,
että jos rata mun mielestä vaikuttaa kivalta, niin jotenkin me
onnistutaan se Merrin kanssa sössimään?!?

Mitä me sitten mokailtiin / miten rata sujui?
  • Merri karkasi lähdöstä - mun pitäisi oppia ottamaan jämäkämmin nuo lähtötilanteet
  • Ehkäpä
    juuri karkaamisesta johtuen se ohitti tokan hypyn, tai mä olin sen
    edessä/väärässä paikassa, jolloin Merri ei päässyt hyppäämään
    kakoshyppyä. Siitä siis kielto.
  • Seuraavat esteet
    menivät ihan suunnitelmien mukaan eli takaa hyppy, a, hyppy,
    (työntö->) putki, hyppy (valssi), hyppy, pituus, hyppy, pujottelu
  • Pujottelusta
    vielä erikoismaininta, että otin sen ns. varmemmalta puolelta sillä
    juoksu-töpö -tyylillä mitä ollaan treeneissä nyt tehty. Eli menin vähän
    koiran edellä mutta pidin kättä koko ajan "näyttönä". Ja se sujui juuri
    niin kuin pitikin :)
  • Pujon jälkeen epämääräisen huono
    koiran haltuunotto. Tarkoitus oli kuljettaa koira seuraavalle hypylle,
    lähellä kun oli yksi houkutus hyppy, jolle ei pitänyt mennä.. mutta
    sössin tilanteen ja olin väärällä puolella hyppyä kuin olin aikonut.
    Siitä kuitenkaan ei tullut virhettä, aikaa vain paloi..
  • Seuraavana olleet rengas ja putki menivät ihan hyvin
  • Putken
    jälkeen tein/yritin tehdä olanylioton (joka kuulemma sujui ihan hyvin,
    mutta..), joka päätyi kuitenkin siihen, että Merri oli mun vasemmalla
    puolella kun sen ois pitänyt olla oikealla. Kun tajusin tuon, niin olin
    jo liian lähellä seuraavaa estettä eli puomia. Merri sai siis kiellon
    puomilta ja lopulta hyppäsi puomille hieman vinottain.
  • Puomin
    jälkeen meni putkeen ihan hyvin. Samoin kolmen hypyn sarjaeste meni
    ihan hyvin (2 ekaa aitaa vierekkäin ja kolmas "loppusuoran" eka este).
  • Sitten
    olisi ollut rengas ja viimeinen hyppyeste. Mutta meidän rata kulkikin
    niin, että rengas - putki (sama mikä mentiin ennen puomia) - hyppy. Eli
    Merri valitsi putken vimpan hypyn sijaan. Siitä siis hylky. Yritin
    kyllä estää Merrin putkeen säntäilyn, mutta se oli jo päättänyt mennä
    sinne.. joten mitään ei ollut enää tehtävissä.
    - Mun ois
    kannattanut tehdä valssi 18b ja 18c esteiden välissä, jolloin olisin
    vienyt koiraa toiselta puolelta loput esteet, jolloin houkutteleva
    putki ei ois ollut niin houkutteleva. Mutta enhän mä edes ajatellut,
    että Merri saattaisi irrota sinne putkeen.. Eihän Merri irtoile, eipä
    niin, ei ainakaan ennen irtoillut ;)
  • Osan rataa Merri oli jopa hiljaa, esim just tuon hyvin menneen pujon ajan. Joten siinä mielessä oli ihan hyvä kisa :)
Aiemmin olen ajatellut lukiessani ASB:stä
(tai jostain muualta) ns. teemakisoista, että me ei ainakaan sellaisia
harrasteta. Että ennemminkin pyrin tekemään varman tuloksen. Mutta niin
sitä vain tajuaa mielensä muuttuneen.. sillä nyt on kyllä 'ohjelmassa'
seuraavat n kisaa Merrin haukkumattomuus (eli toive siitä, että se ois
yhä enemmän ja enemmän radalla hiljaa) ja nopeampi pujottelu.

Ihan paska reissu autolastillamme ei ollut, sillä Pirkko ja Nucca tekivät hienon nollan! Onnea vielä kerran :)


Paluumatkalla pääsin testaamaan auton jarrujen ja omien hoksottimien
toimivuuden, sillä oikealta metsästä/puskasta lönkytteli hirvi
"nenämme" edestä tien yli. Onneksi molemmat toimivat, muuten meistä ois
varmaan jäänyt vain märkä läntti...

Ei kommentteja: