sunnuntai 25. helmikuuta 2018

ks 11/18

Kävin aamulla Kimmokkeella, jossa oli mun lisäksi 0-2 ihmistä. Kun kotiuduin niin kuulin, että Pärmäkoski oli ottanut olympialaisissa mitallin. Mainioita aikoja käydä salilla kun suomalaiset hiihtävät arvokisoissa - ei ole ruuhkaa ;-)

Epämääräisten laitekuvien avulla pari selitettä aiheesta.


Mikä laite tuo ikinä lieneekään, mutta tänään ekan kerran 12,5 kg (molemmille käsille/puolille). Silloin kun aloitin tuolla niin painot oli 7,5 kg / puoli.


Tämä on sarja, ilman taukoja vuoronperään laitteessa jalkojen rääkkäystä (kymmenen toistoa) ja heti perään kyykyt tuon 5 kg:n painon kanssa (myös kymmenen toistoa), tätä pyöritystä kolme kertaa.


Penkillä istuen sellaisen pitkän tankosydeemin nostelua (kädet suoriksi pään yläpuolelle). Tuo on kevyin valittavista tangoista eli 9 kg. Aluksi tämä oli tosi paha mulle, nyt alkaa sujua sillain, että vasta kolmannen sarjan vikat nostot menevät sinnillä ja sisulla. Eli siis kymmenen nostoa, tauko ja tätä siis kolme kierrosta.


Tämä ei ole kuulunut kumpaankaan ohjelmistani, mutta se näytti niin kivalta että oon itsekseni alkanut tekemään sitä. Riippuu aikapaljon siitä missä asennossa penkki on, että kuinka paljon kiloja pystyy liikuttamaan. Joskus tosi rankka ja joskus "ei tunnu missään".
edit. kyllä mä siis sitä penkkiä siirtelen itselleni sopivaksi, mutta silti tuo tuntuu välillä rankemmalta kuin toisinaan. En tiiä riippuuko siitä miten pidän jalkojani vai siitä tuolin etäisyydestä vai mistä.


Tässä nostan nuo nahkaiset jalkatuet (tai mitkä lie mitkä vois tulla jalkojen päälle) aina yläasentoon eli en saa niistä apua (se on neuvottu mulle niin).


Tuohon laitetaan nilkka kiinni. Teen per jalka kolme erilaista liikettä. Joskus laitan oikean jalan alle sellaisen puolipallon (jalkojen kokoeron takia, helpompi liikutella vasenta jalkaa sillon). Tätä oon tehnyt vaihtelevan ahkerasti ekasta saliohjelmastani lähtien. Tähän mulla on vähän sellainen viha-rakkaus suhde :-D


Tämä on se aiemmin (joku aiempi postaus) mainitsemani köysi juttu. Otin aika vasta tämän takaisin ohjelmistoon. Yllättävän rankka liike, minulle. Tänäänkin viimeiset liikkeet tuottivat vaikeuksia.


Tätäkin teen välillä. Huonot on lihasvoimat mulla, kun en montaa kiloa voi vetää ...

Lisäksi tein tänään vatsarutistuslaitteella kolmekymmentä vatsalihasliikettä (putkeen), hieman kyykkyjä, keppijumppaa ja alussa ja lopussa kävelin juoksumatolla (tänään olin laiska enkä juossut siinä ollenkaan).


Ei kommentteja: