maanantai 12. marraskuuta 2012

M115 tok

Voi ansti ja ongelma keko ja ... virtapiiri Merri.

Viime tiistain ohjatut tokot. Merri kävi kierroksilla, ylikierroksilla. Ja opetti minulle taas kaikenlaista, itsestään. 

Kun Merrillä on viikkoreenit niin ... mun ei kannata tehdä sen kanssa kakeja. Senhän jo olen pitkään tiennytkin. Se ei vaan malta. Mutta myös muita juttuja kannattaa harkita tarkkaan että mitä tekee. Vire on niin korkeella että kattilassa kiehuu ja kunnolla. Pilasin sitten ne aiemmat onnistuneet liikkeestä istumisharkat, nyt meni ihan päin mäntykarahkaa. 

Paikallaoloreeni ihan hyvä. Vinku ku peijooni ja tuijotti Jenniä. Mutta pysyi paikallaan. Kunnes olin sen viekussa niin ennakoi paria sekunttia ennen vapautusta ylös nousun. Pitäisi muistaa ottaa etupalkka mukaan tuohon reeniin ja kattoa mitä sekoilua sitten tapahtuisi ... kotonahan se etupalkka ruokailee harva se päivä, joka ateriaansa ei saa simputuksen kautta mutta 88% syömisistään kuitenkin. 

Tyynyreeni kohtalainen. Hötkytteli mutta ihan semijees. 

Tunnari. Liian vaikee yksittäinen piilo. Sitten se ihan jees. Sitten kapuloiden seasta rupesi hösnäämään ja syömään kapuloita ja hakemaan vääriä ja ja ja ...

Olipa semmoset reenit, että tuli semmonen olo, että mahdetaanko me olla ikinä valmiita ees yrittämään sitä voivoi koetta. 

Ai niin. Ja luoksareissa. Niissä opin jotain Merristä. 

Jos olin muka oivaltanut, että jäävissä hyvä vihjesana Merrille ois "istu" ennen kun jäävä varsinaisesti aloitetaan. Niin tajusinpa sitten, että se osaa yhdistellä asioita tuo koira. Kun luoksarissa jätän koiran maahan ja kävelen kauemmas niin kun kutsun sen luokse ja pysäytän, niin se menee maihin. Ja ihmettelee kun en kehu sitä vuolaasti kun se toteutti tuota samaa etukäteiskertomus toimintaa mitä olen sille muuallakin opettanut. Voi hyvää päivää (mun kanssani). Ihan sama, vaikka sanoisin sille "seis(o)" niin maihin menee koska vihjesana oli se makuujutska. 

Joo, enkä tiedä miten mä nyt sen kanssa tuosta jatkaisin. Jos sitä ei tarttis jättää maihin oottamaan sitä liikettä niin me melkeen oltaisiin edistyttykin tässä luoksari aiheessa. Mähän sain sen viikko-pari sitten tekemään samalla kertaa sekä seisomisen että maihinmenon. Ei oo helppoo, ei. 

Ei kommentteja: