sunnuntai 25. joulukuuta 2022

Ne Lentsu tokotukset

 Muutama viikko sitten oltiin tosiaan siellä Leena Välimäen tokokoulutuksessa minkä KAS järjesti. Kuten aiemmin mainitsin, niin minua jännitti etukäteen ko kurssi.  Ilmeisesti olen kasvanut (koira)ihmisenä noista Merrin treeniajoista, koska en ollut niin paineessa kuin mitä pelkäsin harjoituksissa. 

Saavuin hallille jo aamulla kun eka ryhmä aloitti harjoittelun. Käytin Taran lenkillä ja mentiin sitten halliin, olin ottanut Taralle häkin mukaan ja siinäpä se sitten majaili koko päivän - poislukien ne hetket kun tauoilla käytin sitä ulkoilemassa kun sillä itsellään oli treenivuorot keskipäivällä. Jaoteltiin muiden treenaajien kanssa omat treeniaikamme niin ei tarvinnut yhteen pötköön käyttää omaa aikaa. 

Tehtiin seuraamista, jääviä, kartioiden kiertoa, sivuaskeleita ja kaukoja. Alla muutama video aiheesta. 








Muutama huomio treeneistä. Videolla ei kaukoja ehkä ole? Mutta Lentsu sanoi, että Taralle passaa hyvin takajalkakaukot ja että perusvaihdokset olivat ihan hyvällä mallilla - tehtiin niitä siis niin, että koira oli mun lähellä (ihan hissiasennonvaihtoina). Myös siitä mainitsi, että jalkatargettia ei tarvitse vielä alemmissa luokissa, mutta toisaalta sama se olisi jo koiralle opettaa. 

Sivuaskelista taisin itse havannoida, että mulle oli helpompi tehdä ne niin, että astuin ns etukautta. Tästä myös siis havaintona se, että tokon sivuaskeleet ovat eri juttu kuin rallytokon sivuaskel-tehtävä. 

Jäävissä seisomista treenailtiin lelun heittona. Seuraamisesta kommenttina oli muunmuassa, että imutusta tehdään vain ihan pennuille (3kk asti tms). 

Ei kommentteja: