torstai 17. marraskuuta 2011

Kannatti kerrata


 sillä jotain oli mennyt joko koiralla tai ohjaajalla tai ehkä jopa molemmilla jakeluun ja tiistaiaamuna 4 päällejuoksua onnistui peräkanaa jopa pari kertaa. Että ihan vahingosta ei ollut kyse. Jiihaa! Muutaman kerran mä en kerenny vaan mukaan ja Nemi jatkoi reittiä ilman muakin... ihan turha kapistus siis olen ;P 

Tuo oli omatoimi reeni. Lisäksi itekseen reenittiin pöytää. Eli koiran ois pitäny ihan itekseen hyppiä sinne pöyälle ilman eri kehotusta ja siitä sitä ois sitten palkattu. Noh, mun tokokoira kysy lupaa ja kun sanoin "saa" niin hyppäs kyllä jokakerta.. Tiiä sitten vastasko ihan tarkotustaan. 

Joku kolmaskin omatoimireeni kait oli, mutta mikä? 

Nää reenit veti siis Mari

Ja Nemi hyppeli 45-55cm rimoja (enimmäkseen noita matalampia). 

Eka ohjattu harkka oli sellainen mihin tuli persjättöä ja jarrutusta. väärän pään putkea ja loppuun keinu jossa piti jäähä taakse. Kun oli palkka keinun lopussa (siellä maassa parin metrin pääsä tietty) niin pystyin jäämään taaemmaksikin. Ekalla kiekalla unhotin viiä sen palkan eikä se niin hyvin liikkunu ts mun piti juosta ohi jotta koira teki keinun kunnolla. 

Toinen ohjattu harkka oli valssien tekemistä. Tää oli ainut osio reeneissä missä ei oltu hyviä - toki noissa muissakin oli korjaamista mutta enimmkseen oli aika jahuu-meininkiä, mutta nää valssit tökki ihan urakalla. Ensinnäkin peruutin ihan liikaa taas vaihteeksi ja olin ihan väärissä paikoissa. Ohjasin rimaa enkä siivekettä. Koira ei tajunnu kiertää pelkkää siivekettä kun sekin ajatteli sitä rimaa. Mietittiin miten mun kannattas tehä valssit että tulis jarrutuskin mutta että pääsisin liikkeelle. Ja että mikä ts kuinka tiukkaa käännöstä koiralta vaaditaan - siis mun toiminta versus koiran linjat. Kun lentäähän se kauas jos en tee esimerkillistä valssia. Mutta onko oleellisempaa, että pääsen aikanani liikkeelle ilman typerää steppaamista. Että kokeilemisen kautta ja niinpoispäin. 

Ei kommentteja: