torstai 6. lokakuuta 2022

Kenkien uusinta

 Mun erityisen hienot kävelykengät ovat tulleet tiensä päähän. Oikean jalan kengänpohja on niin kulunut, että pienikin ko kenkien käyttö hajottaa sekä selän että pistää nilkan ja jalkaterän muussiksi. Oonkin sitten siirtynyt pitämään vakiokenkinä juoksulenkkareitani. Vuosiahan mä kuljinkin eniten lenkkareissa, koska lenkkarit yleensä ovat parhaimman tuntoiset mun jaloille ja niistä melko usein löytyy kohtuu hyvin kokoja (kun ostaa kaksi paria kenkiä). 

Pitkin kesää sitten vatuloin asiaa, että pitäisi soittaa (!!) Apuvälinekeskukseen ja kysyä, että vieläkö voin saada sitä kautta kengät. Kaikkien asioiden hinnat kallistuvat ja pitää säästää ja miettiä, että mitä rahoitetaan ja mitä ei. Epäilytti, että tokkopa enään kuulun avustettavien piiriin, että kannattaako sitä ees soitella ja kysellä asiasta. Lopulta kun tartuin itseäni (puhelinkammo-)sarvista ja soitin Apuvälinekeskukseen, niin eihän sieltä kukaan vastannut puhelimeen. Puhelu meni vastaajaan "soitamme sinulle takaisin". Kun soittivat, en ollut puhelimen äärellä. Tätä kissahiirileikkiä jatkui sitten pari viikkoa ennen kuin lopulta tavoitin jonkun henkilön, kerroin asiani ja mun asia luvattiin viedä johonkin seuraavaan palaveriin. Kului viikko tai kaksi ja kotiin saapui ensin kirje, jossa kerrottiin, että on myönnetty maksusitoumus kenkiin. Tästä meni joitain päiviä lisää ja sitten tuli se maksusitoumuskin. 

Tänään (joitakin päiviä kerättyäni rohkeutta tarttua puhelimeen) soitin sitten Respectaan ja varasin ajan kenkien sovitukseen. Se henkilö, jonka luona olen aiemmin käynyt kenkiä sovittamassa on siirtynyt uusiin tehtäviin, joten tapaan jonkun uuden tyypin - ajan sain jopa jo ens viikon maanantaille eli asiat etenevät. Siihen että mulla on uudet kengät menee varmastikin vielä viikkoja. Niin puhun monikosta, koska saan tuolla lapulla sekä talvi- että kesäkengät :)

Ei kommentteja: