torstai 26. syyskuuta 2013

Mattojen tamppausta

Ma-illan reeneissä Mikko koutsasi ja Nemi hyppi 55cm rimoja. Ekalla kiekalla ihan hyvin, toisella vähän väsyneemmin (mun ois pitäny tajuta laskia toiselle kiekalle rimat alemmas). 

Mikko hienosti konkretisoi mulle hyppyjen ts ponnistuspaikkojen näyttämisen koiralle. Mun täytyy tampata ne kohat kunnolla jaloillani. Tosin tokalla kiekalla ei vaan ollut voimaa/energiaa sen kunnolla tekemiseen. Ja aina kun tuli virhe kun olin jättänyt tamppaamisen suorittamatta niin tiesin kyllä miks koira ei ollu hypänny sitä hyppyä. Tokikaan tamppausta ei tarvi harrastaa ihan joka ikiselle hypylle, jos esteelle tulo kulma on sellainen että koira suorittaa hypyn ilman ponnistuspaikkanäyttöäkin. 

Reenitty rata vaikutti aluksi tosi sekavalta enkä meinannu millään oppia sitä. Se oli hyppäri. Aata ja puomia sai harkata kentän toisella laidalla itekseen. Ne reenit sujui tosi hyvin. Samoin kuin radalla olleet kepakot. 

Radalle olin suunnitellu jotain päällejuoksuja ja saksalaisia mutta ihan perinteiset valssit olivat parempia. Samoin harjoittelimme taas persjättöjen ajoituksen hallintaa. 

Ei kommentteja: