torstai 23. heinäkuuta 2015

Koirakuume - roturasti

Kirjoittelin pari päivää sitten feisbuukkiin tulevan koiramme etsintäprosesssin takkuisuudesta. Selvisi, että olen ehkä turhan kriittinen. Niin kait sitten olen. En kelpuuta jotain varmasti hyväksi havaittuja rotuja ja kitisen jostain silmätarkkien puuttumisesta. Niin, haittaako ne silmät - tai epämääräiset silmätarkastustulokset oikeasti koiria? Sellaista seikkaa olen pyöritellyt mielessäni, että voisiko / olisiko voinut Nemin lukuisat virheet aksassa vinohypyillä voineet johtua siitä, että sillä on katarakta (epäily)? Jos se ei näe toisella silmällä kaikissa olosuhteissa täydellisesti? 

Hmm. Ja siis mulle ehdotettiin näitä rotuja
- suomenlapinkoira
- lapinporokoira
- islanninlammaskoira
- bokseri
- bordercollie
- australianpaimenkoira
- espanjanvesikoira


ja mulle ei ehdotettu (tai mainittiin, että näitä ei suositella):
- ranskanbulldoggi
- belgianpaimenkoira

Muissa yhteyksissä minulle on myös ehdotettu
- shetlanninlammaskoiraa ja
- japaninpystykorvaa


Eniveis. Muutama erittäin hyvä ajatus/ehdokas on pennun hankinta prosessissa olemassa. Joten rattaat pyörii ja elättelen toiveajatusta siitä, että 2016 voi olla se vuosi kun meille muuttaa seuraava koira. Lisätietoja julkaisen sitten kun asia on edennyt / jotain kerrottavaa oikeasti on :)

Ei kommentteja: