perjantai 8. syyskuuta 2017

Perjantai - Nallikaria, noseilua ja lappalaisreenailua

Päivä alkoi Eetun heittämisellä töihin. Edellisenä yönä käytin tosiaan Nemi kuirupaskalla takapihalla, joten mukaan otin sitten pyyhkeitä, että jos koira sotkee itsensä lenkillä niin saisin sitä siivottua. Keli oli märkä (luvattu sadetta ja yöllä oli satanutkin eli märkä maa) ja mietin missä lenkittäisin koirat. Päädyin ajelemaan Nallikariin, josta tiesin lähtevän ainakin jotain ulkoilureittejä. Sorapolut hylkäsin heti rapaisuuden vuoksi. Olikin ihan metkaa pitkästä aikaa kierrellä tutuissa, mutta tuntemattomissa maisemissa. Hetken mietitytti, että saas nähdä pitääkö palata takaisin kun olin välillä "vähän hukassa" 😺

Lenkissä oli monia positiivisia asioita

  • Nemi kakkas normi kakan = ei sotkenut itseään
  • Kiki jaksoi lenkkeillä melkein koko pitkän lenkin ilman häiriökäytöstä. Siis Nemin kiusaamista (tai mun kiusaamista)
  • Liikennettä oli tosi vähän. Pari pyöräilijää viuhtoi ohi. Mä näin yhden koiranulkoiluttajan, jota omat koirat eivät huomanneet ollenkaan
  • Enimmäkseen oli satamatta


Päivällä tein koirille sisälle muutaman nosepiilon. Koirat suljin makkariin siks aikaa, että sain rauhassa viedä hajutopsypuikot jonnekin. Nemihän pysyis kyllä paikkamakuussa, mutta Kiki ei todellakaan ...

Ensimmäisen Kiki löysi tosi nopeesti. Jopa hienosti paikansi sen kun olin laittanut hajun kiinni jakkaran alle (siis istuinosan alapuolelle). Toinen jäi vähän hämäränpeittoon, ts Kiki kyl kulki sil seudulla mutta haju jäi löytymättä (poistin sen sitten vaivihkaa myöhemmin, oli ehkä liian likellä kolmosta). Tässä välissä Kiki alkoi tarjoilemaan muuta toimintaa - huvittavinta oli kun se toi sipsilaatikkounikopastaan mulle viltin, siis raahasi vilttiä pari metriä ja tyyräs sen mulle. Mä vähän luulen, että se jollain tasolla palkkautuu myös sillä kun osoitan että oon huvittunut noista sen mitä kummemmista tempauksista. Sitten kun se oli aikansa häärännyt niin se vaan meni ja nousi yhtä ovea vasten ja tökkäs kuonolla sitä kolmatta ja vikaa eucatopsypuikkoa :o :-) Tämä oli siis yhden huoneen oven melkein kahvatasolla. Kikin kanssa on ollut noseilussa vaikeuksia korkeammissa piiloissa tai jos sen pitää nousta jotain vasten joten vähän tämäkin arvelutti, mutta hyvin kakru sen klaarasi :-) Nemi oli tällä kertaa noseilussa -taas- ihan kuutamolla.

Illalla kävin koirien kanssa Haukkiksella lappalaiskoirien hallivuorolla. Ensin otin Nemin autosta, lenkitin (kävi kakalla) ja menin halliin. Tehtiin hieman paikkista, merkin kiertoa ja kaukoja. Sitten vein Nemin autoon ja käytin Kikiä kävelyllä (ei malttanut kakata, hyvä kun pissalla kävi). Kikille tein hieman noutotreeniä hallissa ja yritin hillitä sen huutoa. Mulla ei ollut kunnon treenisuunnitelmaa ja se kostautui heti :( tehtiin me vähän jotain temppusia, mutta ehkä mä hetkeks taas muistan, että parempi olla menemättä jos ei ole suunnitellut treeniä etukäteen. 

Ei kommentteja: